مهدیه قافله باشی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اتفاق با همراهی وزارت کشور و پیگیری های شورای اسلامی شهر و همچنین مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین رقم خورد.
وی اظهار داشت: انتخاب قزوین به عنوان نامزد شهر خلاق یونسکو می تواند تحرک خوبی را به مدیریت شهری قزوین به منظور پیاده سازی و اجرای طرح های خلاقانه برای توسعه شهر در ابعاد مختلف بویژه فرهنگی ببخشد.
وی یادآور شد: شهرداری مکلف شده است تا بستر لازم را برای حرکت قزوین به عنوان شهر خلاق فراهم کند و در همین راستا با محوریت مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین در تلاش برای پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق هستیم.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پیوستن قزوین به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در گروه همکاری نخبگان و اساتید دانشگاهی، دستگاه ها و نهادهای اجرایی و همچنین شهروندان است.
شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سال 2004 یه منظور ترویج همکاری میان شهرهایی به راه افتاد که از خلاقیت به عنوان عاملی راهبردی برای پیشرفت پایدار شهری استفاده می کنند.
تقویت خلاقیت، تولید، توزیع و بهره‌مندی از محصولات و خدمات فرهنگی در سطح محلی،ترویج خلاقیت و بیان خلاقانه به ویژه در میان اقشار آسیب پذیر از جمله زنان و جوانان،افزایش دسترسی به زندگی فرهنگی و شرکت در آن و همچنین بهرمندی از محصولات فرهنگی و تلفیق صنایع فرهنگی و خلاق در برنامه‌های توسعه محلی از جمله اهداف شهرهای خلاق یونسکو است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.