تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و شهرداری قزوین با هدف کمک به توسعه و رونق گردشگری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، علیرضا خزائلی روز چهارشنبه افزود: این تفاهم نامه در راستای تشکیل کمیسیون مهر و میراث منعقد شد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در این خصوص گفت: به منظور تبادل نظر و تشریک مساعی در برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت بر مجموعه اقدامات مشترک در جهت ارتقای شاخص‌های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و اجرای توافق نامه اسفند 1395 رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر کشور تحت عنوان کمیسیون مهر و میراث تفاهم نامه همکاری مشترک بین این اداره کل و شهرداری قزوین منعقد شد.

وی با برشمردن اهداف این تفاهم نامه،اظهار داشت: در این تفاهم نامه اهدافی چون تقویت نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری، مدیریت بافت های تاریخی و فرهنگی، ترویج و توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی، حفظ و احیای بافت و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی، طبیعی ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری با رویکرد حفظ و سیما و منظر شهر، متناسب با معماری بومی و ایرانی– اسلامی، ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از ظرفیت بخش های تعاونی و خصوصی و سمن ها، کمک به ایجاد منابع درآمد پایدار برای شهرداری، فراهم ساختن امکان تبادل فرهنگی و معرفی هنرهای سنتی و سنت های اصیل و بومی به گردشگران داخلی و خارجی دنبال می‌شود.

وی همچنین افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش های علمی، کارگاه های آموزشی، انجام طرح های پژوهشی در حوزه‌های گردشگری، تکمیل، مدیریت و بهره برداری از کمپینگ های نیمه تمام، اقامتی در شهر قزوین، ارائه پیشنهادهای مشترک جهت تهیه طرح های توسعه شهری خصوصا طرح های تفضیلی شهر قزوین با نگرش توسعه گردشگری و حفاظت و احیای بافت های ارزشمند تاریخی – فرهنگی و صنایع دستی، تبادل تجربیات و یافته های پژوهشی، هماهنگی در برگزاری جشنواره های بومی و محلی و نمایشگاه‌های گردشگری، تقویت کارگاه های صنایع دستی و حمایت از تولید و برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی و …. از اهم فعالیت‌های مشترکی است که در قالب این تفاهم نامه انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: این تفاهم نامه در هشت بند و یک تبصره برای مدت 3 سال تنظیم شده و با توافق طرفین قابل تمدید است.

به دنبال امضای تفاهم نامه مذکور توسط طرفین،کمیسیون مهر و میراث متشکل از 11 عضو شامل شهردار قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، دو نماینده از شورای اسلامی شهر قزوین، پنج فعال حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دو فعال حوزه مردم نهاد برای توسعه و تقویت اهداف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قزوین راه اندازی و فعال شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.