در همایش شوراهای شهرستان آبیک مطرح شد: 10 روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک فاقد گازرسانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، همایش گرامیداشت 9 اردیبهشت روز ملی شوراها با حضور مسئولان استان قزوین، امام جمعه شهر آبیک، فرماندار آبیک و تنی چند از مسئولان و جمعی از شوراهای روستاها و شهرهای شهرستان آبیک در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران برگزار شد.

نجات‌علی مافی رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان آبیک در این همایش با اشاره به نیاز تمام روستاها به روکش آسفالت اظهار کرد: چهار روستای بخش مرکزی فاقد آسفالت بوده و 10 روستا هم هنوز فاقد گازرسانی است.

وی با اشاره به مسیر انتقال آب زیاران در شهرستان آبیک افزود: بیشترین تلفات در کامال طالقان صورت می‌گیرد که رودخانه به همین شکل رها شده و تا چه زمانی باید به این شکل باقی بماند و قربانی بگیرد.

این مسئول ادامه داد: تا چه زمانی باید نظاره‌گر دادن مجوزهای دامداری و واحدهای آلاینده در شهرستان آبیک باشیم و مجوزهای غیراصولی را در رودخانه‌ها شاهد باشیم.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان آبیک بر تعیین بودجه برای سرفصل‌هایی همچون راهیان نور و یادواره‌های شهدا در روستاها تاکید و  اضافه کرد: لازم است دربازنگری طرح‌های هادی روستاها از نظرات شوراها و دهیاران استفاده شود.

مافی خاطرنشان کرد: برای استعلام آب شرب روستایی برای واحدهای خارج از روستا از شورای روستا تاییدیه درخواست می‌شود که لازم است مدیر مربوطه اداره خودش اقدام کرده و پاسخگوی مردم باشد.

وی بر رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های کوهستانی و درگیر نشدن با مسائل قضایی از سوی مسئولان مربوطه تاکید کرد و افزود: از مسئولان درخواست می‌شود برای رفع مشکلات شهرستان کارگروه ویژه تشکیل شود.

حجت قاسمی نماینده شورای بخش بشاریات شهرستان آبیک هم در این همایش گفت: ادامه بهسازی و آسفالت روستای قشلاق- کمال‌آباد نیمه کاره رها شده است و می‌طلبد ادامه این پروژه تا بخش بشاریات ادامه یابد.

وی افزود: کشاورزان برای تهیه کود برای کشت بهاره محصولات کشاورزی به‌ویژه ذرت با مشکل مواجه هستند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به وجود مشکل مذکور، محصولات زراعی با 50 درصد کاهش عملکرد برداشت می‌شود.

قاسمی بر رفع مشکل موجود در تعاونی بخش بشاریات و تامین نیاز آب کشاورزان تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.