به گزارش ایرنا ، عبدالمحمد زاهدی عصر یکشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به مناسبت روز ملی شوراها، افزود: در عین حال باید به اقامتگاه های ارزان قیمت با توجه به اینکه بخش مهمی از گردشگران ما داخلی و از افراد عادی جامعه محسوب می‌شوند ، توجه ویژه‌ای شود.
وی قزوین را شهری با ریشه ای کهن و صاحب نخستین خیابان کشور دانست و اظهار داشت: وجود بناهای قدیمی و تاریخی به همراه مساجد عظیمی مانند مسجد جامع و مسجد النبی(ص) بیانگر حضور جمعیتی انبوه در گذشته این شهر بوده است.
زاهدی وجود آثار تاریخی و فرهنگی این شهر را یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز آن برشمرد و ادامه داد : وجود چنین سرمایه‌های عظیم بدون شک می‌تواند در رفتارهای اجتماعی و فرهنگی شهروندان آن بسیار موثر باشد.
استاندار قزوین یادآور شد: وجود باغستان یک هزار ساله این شهر ویژگی خاصی را به آن بخشیده تا جایی که آن را با هیچ پارک و فضای سبزی نمی‌شود مقایسه کرد.
وی با بیان اینکه همه باید در حفظ آثار به جا مانده از گذشته این شهرتلاش کنند، گفت: به همین دلیل هر نوع تغییر کاربری مگر در موارد بسیار خاص و با تایید شورای برنامه ریزی استان، ممنوع اعلام شده است.
این مقام عالی استان نگرش شهرداری به پیاده راه به جای خودرو محویر را عامل مهمی در فرهنگ‌سازی دانست و گفت : پیاده را ه محلی برای تعامل چهره به چهره شهروندان است که آثار خوبی را در ایجاد روابط اجتماعی افراد نیز برجای می گذارد.
وی در خصوص حادثه سیل اخیر نیز اظهار داشت : خوشبختانه با تعامل ، همکاری و همدلی تمامی دستگاه‌ها ، صدمات ناشی از این حادثه در استان به حداقل رسید.
وی انتقال بازار میوه و تره بار و احداث مکان جدیدی برای نمایشگاه بین المللی قزوین را نیز از اقدامات قابل توجه شهرداری دانست.
در ادامه این نشست توافق نامه همکاری سه جانبه وسط استانداری، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین جهت همکاری و تعامل همه جانبه در حوزه گردشگری به امضا رسید .
استاندار قزوین در پایان مراسم به مناسبت روز ملی شوراها با اهدای لوح تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهر قزوین تجلیل به عمل آورد.
8054/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.