علی اکبر اسدالهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر اراضی ملی که سال گذشته رفع تصرف شدند در شهرستان های بوئین زهرا و آوج قرار داشتند و شامل زمین های مرتعی بودند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با اشاره به فعالیت شبانه روزی یگان حفاظت این اداره کل، گفت: هرگونه تصرف و تغییر کاربری در اراضی ملی از جمله حصارکشی و ساخت بنا و بریدن درختان ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می شود.
این مسئول با بیان اینکه 60 درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: صیانت از منابع طبیعی و آب و خاک یک رسالت مهم برای ما به شمار می رود که البته آنرا همگانی می دانیم چرا که اراضی ملی متعلق به همه مردم است.
وی، اجرای طرح های آبخیزداری، حفاظت از مراتع و مقابله با بیابان زایی اراضی ملی را از جمله اولویت های سال جاری اداره کل منابع طبیعی قزوین عنوان کرد و اظهار داشت: برای سال جاری در حوزه آبخیزداری فعلا 110 میلیارد ریال اعتبار جذب شده است که با این رقم ادامه طرح های این حوزه که از سال قبل باقی مانده بود را پیگیری می کنیم اما منتظریم تا اعتبارات نهایی نیز ابلاغ شود.
استان قزوین دارای 853 هزار و 485 هکتار مرتع، 29 هزار و 150هکتار بیابان و 28 هزار و 157هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی استان را تشکیل می دهند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.