پرویز عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مجموع طرح حدنگاری در سطح 173 هزار هکتار از اراضی استان قزوین در دست اجرا قرار دارد،افزود: این طرح در راستای اجرای قانون جامع حدنگاری و با هدف شناسایی، تهیه نقشه و تعیین تکلیف وضعیت مالکیت اراضی کشاورزی در حال اجراست.
این مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح از اراضی مورد نظر به شکل هوایی به روش فتوگرامتری با دقت بسیار بالا و حدود 10 سانتی متر تصویربرداری شده و اطلاعات دریافتی از آنها به طور دقیق پایش می شوند،اظهار داشت: پس از جمع آوری اطلاعات مکانی و توصیفی در طرح کاداستر، اطلاعات دریافتی در محیط سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) داده پردازی و قابل بهره برداری می شوند.
این مسئول، تعیین و تکلیف مالکیت اراضی، رفع مشاجره های ملکی، شفافیت در امور حقوقی مالکیت اراضی کشاورزی و کمک به بهبود برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت های کشاورزی هوشمند و مدرن در کنار مدیریت بهینه منابع آبی را از جمله مزایای اجرای طرح حدنگاری اراضی برشمرد.
عبدی یادآور شد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 93 و تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اراضی کشور، انجام این طرح در اراضی کشاورزی به عهده سازمان امور اراضی کشور گذاشته شده است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای قانون رفع تداخلات اراضی با هدف تعیین تکلیف اراضی مشمول اجرای مقررات امور اراضی و قانون ملی شدن جنگلها و مراتع و کاهش مشاجرات ملکی، اظهار داشت: از ابتدای اجرای این قانون از سال 95 تاکنون با همکاری اداره کل منابع طبیعی، اداره کل ثبت اسناد و املاک شاهد تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی در سطح 72 هزار هکتار بوده ایم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.