علصرضا وارثی عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خانواده ها می توانند برای هماهنگی شرکت در آزمون غربالگری با شماره تلفن 02833226845 مرکز اوتیسم تماس بگیرند.
وی اظهار داشت : در این برنامه، ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی گسترده در سطح استان های کشور درباره اختلال طیف اوتیسم، تمام کودکان دو تا پنج ساله مراجعه کننده به پایگاه های غربالگری و تشخیص، توسط والدین و با راهنمایی مربیان و کارشناسان آموزش دیده از نظر احتمال دارا بودن علائم این اختلال، مورد سنجش و غربال قرار می گیرند.
وارثی یادآور شد: در صورت مشکوک بودن کودک به ابتلای این اختلال، توسط کارشناسان تخصصی آموزش دیده، مورد اجرای آزمون تشخیصی قرار خواهند گرفت و در صورت قطعی شدن تشخیص، کودک به مراکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم استان جهت مداخلات مرکز محور و خانواده محور، ارجاع خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: با توجه به اینکه خانواده به عنوان عامل مهمی در افزایش سطح مداخلات اختلال اتیسم به شمار می رود، این برنامه به عنوان برنامه ای خانواده محور در نظر گرفته شده است، بنابراین پس از تشخیص قطعی اختلال طیف اتیسم برای تمام خانواده های دارای کودکان مبتلا به اختلال ، برنامه و بسته آموزشی تهیه شده به نام روزنه ارائه می شود تا روند مداخلات در درون مرکز و نیز در درون خانواده همپای هم پیش رود.
مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در استان قزوین تعداد افراد دارای اختلال اوتیسم تحت پوشش بهزیستی 90 نفر است.
وارثی افزود: هم اکنون یک مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه اوتیسم در استان و در شهر قزوین با ظرفیت 50 نفر فعال است که تعداد 38 نفر از کودکان دارای این اختلال به صورت یارانه ای در این مرکز حضور دارند.
وی اضافه کرد: میزان سرانه کمک هزینه یارانه پرداختی سازمان بهزیستی به مرکز اوتیسم مبلغ پنج میلیون و 500 هزار ریال است.
وارثی ادامه داد: میزان شهریه کل مرکز اوتیسم هفت میلیون و 700 هزار ریال و سهم مشارکت خانواده تا سقف 2 میلیون و 150 هزار ریال است.
13 فروردین ماه برابر با دوم آوریل به عنوان روز جهانی آگاه سازی اوتیسم نام گذاری شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.