به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران که در سالن باقر العلوم استانداری برگزار شد، افزود: در آستانه سالی پربارش قرار گرفته ایم و باید ضمن شکرگذاری به درگاه الهی با استفاده از فناوری ها و مدیریتی صحیح جلوی خسارات ناشی از سیلاب ها را گرفت و جشن های استقبال از نعمات الهی را برگزار کرد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:خداوند در قرآن از نزولات آسمانی به عنوان برکت الهی یاد کرده است ولی تغییراتی که انسان ها به مرور زمان بر بستر رودخانه ها وارد می کنند عامل مصیبت و بلای جان دیگران می شود.
آیت الله عابدینی اضافه کرد: همه می دانیم که بستر رودخانه ها تاریخ تصویری و گویای سیل های گذشته است و باید با درس گرفتن از گذشته خطرات و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: متاسفانه دخل و تصرف در حریم رودخانه ها و تنگ کردن بستر مسیل ها موجب می شود هنگام بروز سیل خسارات زیادی به بار آمده و تلفات سنگینی بر جای بماند.
وی اضافه کرد:از سوی دیگر آب شدن برف ها در سلسله جبال اطراف قزوین، حجم گسترده بارش ها و اشباع شدن زمین نیز در وقوع سیلاب ها و به بار آمدن خسارت ها موثر هستند.
آیت الله عابدینی افزود:در اطلاع رسانی به مردم و تذکر و هشدار به شهروندان ائمه جمعه و جماعت نقش موثر و بی بدیلی ایفا می کنند که باید از این تاثیرگذاری و ظرفیت بیشتر استفاده شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.