به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شنبه شب در آخرین برنامه بی حاشیه صداوسیمای مرکز قزوین افزود: در نوروز سال جاری با افزایش 32 درصدی اسکان در مراکز اقامتی استان مواجه بودیم که امیدواریم این روند رو به رشد را در نوروز 98 نیز شاهد باشیم.
وی همچنین در خصوص مسایل پیرامون میراث فرهنگی قزوین که منجر به تغییرات مدیریتی در این دستگاه شد نیز گفت: مشکل اصلی در خصوص مسائلی که اخیرا برای میراث فرهنگی پیش آمد این بود که در مراحل و فرایند واگذاری اماکن و خانه های تاریخی به بخش خصوصی ،قانون رعایت نشده بود.
استاندار قزوین گفت: صحبت ها و توافقاتی که با مسئولان قضایی استان صورت گرفت و در نهایت کار ترک تشریفات این خانه های تاریخی انجام و با فک پلمپ آنها در تعطیلات نوروزی این خانه ها،فعال و درب آنها به روی مسافرین و گردشگران گشوده می شود.
وی در ادامه با اشاره به بحران کم آبی در دشت قزوین،گفت: برای کاهش این بحران امسال هفت هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان به روش های نوین آبیاری تجهیز شدند.
این مسئول همچنین به مشکلات واحدهای تولیدی قزوین و تلاش مدیریت استان برای حل آنها اشاره کرد و افزود: مشکل صنعت قزوین تنها به سرمایه و کمبود نقدینگی برنمی گردد بلکه کمبود اولیه، فرسودگی ماشین آلات و فناوری قدیمی و مشکلات مدیریتی نیز در این خصوص دخیل هستند.
استاندار قزوین گفت: سیستم بانکی کشور متناسب با حوزه تولید طراحی نشده و سود بالا از جمله مشکلاتی است که واحدهای تولیدی در دریافت تسهیلات بانکی با آن روبرو هستند.
زاهدی در ادامه به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: اولین دستور کار شورای اداری استان در سال 98 به این موضوع اختصاص خواهد داشت و محورهای این بیانیه از طریق کارگروه های ذیربط به طور جدی پیگیری خواهد شد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.