سرهنگ احمد اشرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هرساله در آستانه سال نو براثر بی احتیاطی و سهل انگاری عده ای در چهارشنبه آخر سال شاهد بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری هستیم که جلوگیری از آنها توجه به توصیه های پلیس را می طلبد.
وی اظهار کرد: والدین در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر باید فرزندانشان را همراهی کرده و کودکان به هیچ عنوان شخصاَ نباید از مواد آتش بازی و محترقه استفاده نمایند.
این مسئول انتظامی گفت: از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف باید خودداری شود.
وی همچنین گفت: در صورت نگهداری مواد آتش بازی، حتی کم خطر حتماً باید در جای خشک و خنک نگهداری شود.
این مسئول انتظامی همچنین توصیه کرد که مواد آتش بازی (محترقه و انفجاری) باید از محل هایی که مطمئن هستند خریداری شده و این مواد نباید از دست فروشان تهیه شود.
وی اظهار داشت: همیشه در مواقع آتش بازی جهت خاموش کردن آتش باید آب، کپسول اطفای حریق و حتی الامکان جعبه کمک های اولیه در دسترس باشد.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی قزوین با بیان اینکه مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را نباید به طرف افراد دیگر پرتاب کرد، گفت: هیچگاه مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را نباید در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار داد زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.
هیچگاه از الکل برای آتش گیری مواد استفاده نکنید.
وی همچنین توصیه کرد که شهروندان از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر ، کوچه و خیابان خودداری کنند و از پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت ها، بام و بالکن منازل و خودروها که از عوامل عمده بروز آتش سوزی است پرهیز نمایند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.