به گزارش ایرنا مرتضی علیخانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی طرح های نوین آبیاری استان قزوین که در استانداری برگزار شد،افزود:امروزه ضرورت اجرای طرح های آبیاری نوین برای همگان مشخص است و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.
وی افزود:تاکنون 45 هزار هکتار از اراضی و باغ های استان قزوین به سامانه آبیاری نوین مجهز شده اند و با توجه به مستعد بود 200 هزار هکتار از مزارع و باغ های استان برای اجرای این طرح باید تلاش مضاعفی در این زمینه صورت گیرد.
علیخانی گفت:سهم خودیاری کشاورزان و باغداران باید با ایجاد انگیزه هرچه زودتر پرداخت شود تا دولت بتواند در اسرع وقت این طرح را به طور کامل اجرایی کند.
وی افزود: با توجه به بی ثباتی قیمت لوله و تجهیزات سامانه آبیاری نوین،احتمال چند برابر شدن هزینه ها و نیمه تمام ماندن این طرح ها دور از انتظار نیست.
این مسئول خاطر نشان کرد:استان قزوین با توجه به میزان اجرا و وسعت زمین های مستعد دارای رتبه مطلوبی در سطح کشور است ولی هیچ محدودیتی برای رسیدن به رتبه اول در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود:تلاش مضاعف مسئولان و هماهنگی بیشتر سیستم بانکی دو اولویت اصلی در اجرای این طرح در بخش دولتی است که در صورت عملیاتی شدن، مشوق های خوبی را برای پرداخت خودیاری توسط کشاورزان و باغداران به وجود می آورد.
6104* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.