به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس خبرنگار پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس راهور استان قزوین در این همایش به تشریح وظایف همیاران پلیس پرداخت و اظهار داشت: همیار پلیس کسی است که پس از آموزش‌های لازم و کافی در خصوص نظم و انضباط دانش آموزی و وظایف پلیس در معابر شهری و برون شهری، در یک دایره کوچک این وظیفه را انجام می دهد.
سرهنگ مهرداد حسن‌پور افزود: در سطح استان از ٢٢٠ هزار دانش آموز ١٧٠ هزار دانش آموز در زمینه همیاران پلیس آموزش داده شده اند و در سال جدید نیز آموزش‌ها گسترده تر می‌شود.
رئیس پلیس راهور استان قزوین به نکاتی در مورد نحوه عملکرد همیاران پلیس اشاره کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: همیاران پلیس اگر تخلفی را هنگام رانندگی از سوی سرویس مدارس، پدر و مادر و دیگران مشاهده کردند با رعایت ادب باید به آنها تذکر دهند.
وی با بیان اینکه 14 هزار فرهنگ یار پلیس در قزوین آموزش دیده‌اند، ابراز کرد: تخلفاتی که همراهان پلیس باید به آن توجه کنند مواردی از قبیل صحبت کردن پدر و مادر هنگام رانندگی، نبستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان و همچنین بیرون بردن سر و دست از پنجره اتومبیل است.
در ادامه مراسم معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین به همیاران پلیس عنوان کرد: خروجی همایش همیاران پلیس این است که تصادفات کاهش می‌یابد و ما با نظم و قانون در شهر زندگی می‌کنیم.
سرهنگ سید مجتبی اشرفی افزود: مسئولان قزوین هماهنگی خوبی با یکدیگر در حوزه پلیس راهور دارند که در نهایت به افزایش نظم و امنیت و حضور بیشتر مسافران در تعطیلات نوروزی در استان قزوین خواهد شد.
وی ابراز کرد: وظیفه ما و همیاران پلیس این است که شهر را از لحاظ نظم و امنیت برای مهمانان آماده کنیم.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: پیش از اجرای طرح همیاران پلیس، سالانه 30 هزار نفر در تصادفات کشته می‌شدند که هم اکنون پس از اجرای این طرح آمار کشته شدگان به 17 هزار نفر رسیده است و باید تلاش کنیم که این آمار نیز کاهش یابد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.