به گزارش ایرنا حکمت الله هاشمی روز یکشنبه در نشست کارگروه امداد و نجات و آموزش های همگانی قزوین افزود: با توجه به ابلاغ دستورالعمل اجرایی مدیریت بحران استان های معین، پیشتاز و جانشین در کلان شهر تهران از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، تمام کارگروه های 14 گانه امداد و نجات قزوین در این خصوص مکلف شده اند.
وی اضافه کرد: در همین راستا کارگروه امداد و نجات و آموزش های همگانی که با مدیریت هلال احمر فعالیت می کند برای هم افزایی هرچه بیشتر بین دستگاه های عضو، در مرحله اول اقدام به تهیه بانک اطلاعاتی از نفرات متخصص و امکانات و تجهیزات آنها خواهد کرد.
هاشمی ادامه داد: در مراحل بعدی داشته ها و امکانات موجود احصا و شناسایی شده و نمودارهای سازماندهی آن تهیه و طراحی خواهد شد.
وی گفت: آموزش نیروها، تمرین و مانور برای تجهیز و تقویت هرچه بیشتر نیروها به منظور آمادگی کامل در زمان وقوع زلزله در تهران از دیگر مراحل این اقدام است.
هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر به تنهایی متناسب با نوع و حجم امکانات آمادگی لازم را برای امدادرسانی حوادث تهران به عنوان استان معین دارد اما میزان تاثیرگذاری آن برای استان بزرگی چون تهران که هرگونه حادثه ای می تواند آثار خسارت بار فراوان انسانی و مالی به همراه داشته باشد کافی نیست و باید در قالب یک قرارداد مشخص برای ارتقای خدمات برنامه ریزی شود.
هاشمی افزود: در سه ماهه اول سال آینده برنامه و نقشه راهبردی مشخصی برای اقدام امدادی در زمان زلزله تهران طراحی خواهد شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان افزود: قزوین به همراه استان های قم، سمنان و مرکزی معین منطقه 22 استان تهران است و در زمان وقوع حوادث باید در سریع ترین زمان ممکن آمادگی امداد رسانی به آن را داشته باشد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.