به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پنجشنبه شب در ستاد بزرگداشت علما و روحانیون متوفی قزوین اظهار کرد: برگزاری این بزرگداشت در واقع احترام به این نگاه دینی و اهل بیتی است.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: طی دوران‌های مختلف شاهد بودیم که علمای بزرگ ما در مسیر مجاهدت و شهادت طلبی از دیگر اقشار سبقت گرفته اند و میزان شهدای روحانیت به نسبت جمعیت آنها از دیگر اقشار همچون سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مسلح بیشتر است.
وی افزود: پشت صحنه و زیرساخت ایثار، شهادت، فداکاری و مجاهدت، زحمات علمایی است که در طول تاریخ برای حفظ اسلام و انقلاب متقبل شدند و باید این علما مورد توجه قرار بگیرند.
نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: مبلغان شاخص چه آنهایی که مرحوم شدند و چه عزیزان در قید حیات باید دیده شوند و جهت‌دهی بزرگان عرصه تبلیغ در این برنامه رقم می‌خورد یعنی همچون بیانیه رهبر معظم انقلاب یک نگاه به گذشته علماست و نگاه دوم ریل گذاری و ترسیم برای آینده حضور علما در صحنه‌های مختلف است.
وی همچنین گفت: معرفی علما زمینه ساز تربیت طلابی خواهد شد که این بزرگان را برای آینده کاری خود الگو قرار می‌دهند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: جایگاه کریمانه و بلند علما و نقش آفرینی استخوان‌دار و اساسی این عزیزان باید به مردم نشان داده شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.