رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین گفت: با توجه به چالش های و مشکلات اجتماعی و زیستی ضرورت آینده پژوهی در سیاست گذاری های استان و کشور روشن می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ابوالفضل یاری در نشست ضرورت آینده پژوهی در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، افزود: این نشست در همکاری مشترک با پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به منظور برنامه ریزی و سیاستگذاری بهتر برای حل چالش های استان در آینده برگزار شده است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل ورود به حوزه آینده پژوهی، بی ثباتی در برنامه ریزی ها، نبود آینده روشن و پیش بینی غیر دقیق از وضع آینده است که موجب تشکیک در امور و تعطیلی بسیاری از کارها می شود.

وی، شناسایی، آموزش و تربیت فعالان آینده محور، شبکه سازی و ایجاد ارتباط با بخش های مختلف، برنامه ریزی برای چالش های استان ، افزایش سرمایه اجتماعی و فرهنگ عمومی را از جمله مواردی عنوان کرد که باید در سیاستگذاری و برنامه ریزی از بعد آینده پژوهی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: استان قزوین از نظر سرمایه اجتماعی نیز که یکی از آنها فضای کسب و کار است در رتبه پایینی قرار دارد و در حوزه گردشگری هم با وجود اهمیت بالای آن هیچ برنامه ریزی درست و دقیق آینده پژوهانه ای صورت نگرفته است.

یاری افزود: قزوین جزو اولین استان هایی است که آمایش سرزمینی را طراحی کرده و همین آمایش ظرفیت خوبی برای سیاستگذاری و برنامه ریزی از نگاه آینده پژوهانه است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.