به گزارش ایرنا، داود محمدی روز پنجشنبه در همایش منادیان صلح که با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی معاون قوه قضاییه و رییس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، افزود: شورای حل اختلاف یکی از نهادهای قوی و کارآمد در بدنه دستگاه قضایی است که باعث کاهش پرونده های قضایی می شود.
وی اضافه کرد: 62 درصد پرونده های قضایی به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود و هزینه رسیدگی به این پرونده ها 10 درصد پرونده های معمول در محاکم قضایی است.
محمدی با بیان اینکه بخش اعظم بودجه های کشور صرف هزینه های جاری می شود، اظهار داشت: در حال حاضر 80 درصد بودجه دولت صرف هزینه های جاری و تنها 20 درصد صرف هزینه های زیربنایی می شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به استقرار ساختمان شورای حل اختلاف در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به حجم کاری این دستگاه قضایی و اثربخشی شوراهای حل اختلاف در افزایش سرعت رسیدگی به پرونده های قضایی باید ساختمانی مجزا برای این افراد تاسیس شود.
محمدی در پایان ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را به تمام بانوان استان قزوین و کشور تبریک گفت و تاکید کرد: برای استقرار عدالت در جامعه باید همواره آموزه های اسلامی را از حضرت فاطمه (س) آموخته و در سرلوحه کاری خویش قرار دهیم.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.