سرپرست معاونت اموراجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر 14 گروه همیار فعال زنان سرپرست خانوار در استان قزوین راه‌اندازی شده که تا پایان امسال، چهار گروه همیار جدید افتتاح می‌شود.

هدی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: حدود دو هزار و 310 خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان قزوین قرار دارند که حدود 6 هزار و 900 نفر می‌شوند.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار افرادی هستند که فاقد سرپرست هستند و یا همسرشان فوت کرده یا جدا شده‌اند و یا همسرشان از کارافتاده شده است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شده تا زنان سرپرست خانوار را در فرایند توانمندسازی حرکت دهیم تا بازتوان و مولد شوند که راه‌اندازی گروه‌های همیار از جمله این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 گروه همیار فعال در استان قزوین راه‌اندازی شده  که چهار گروه در مرحله بازتوانی قرار گرفته‌اند تا به خودکفایی برسند.

این مسئول بیان کرد: چهار گروه همیار زنان سرپرست خانوار در حال تشکیل هستند که تا پایان امسال راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند.

سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین افزود: در حال حاضر یک هزار و پنج زن سرپرست خانوار شهری 18 تا 49 سال از مزایای بیمه برخوردار هستند و 398 زن سرپرست خانوار شهری و روستایی بیمه اجتماعی شده‌اند.

حقیقی با اشاره به وجود پنج مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست دراستان قزوین ادامه داد: در این مراکز کودکان در گروه‌های سنی متفاوت تفکیک و نگهداری می‌شوند که شامل شیرخوار، نوپا، نوجوانان و دختران و پسران است.

وی اضافه کرد: حدود 10 اورژانس اجتماعی و چهار پایگاه خدمات اجتماعی هم در استان قزوین فعال بوده که فعالیت‌های اورژانس اجتماعی گسترده‌تر از پایگاه خدمات اجتماعی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اطلاعات بیشترین آسیب‌های اجتماعی که توسط اورژانس‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌شود و یا به این مراکز مراجعه می‌شود بیانگر این است که طلاق، اختلافات خانوادگی، کودک‌آزاری و خودکشی بیشترین آمار آسیب‌ها را در استان قزوین به خود اختصاص داده است.

سرپرست معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت سامانه تصمیم در شهرستان قزوین بیان کرد: تمام زوجین متقاضی طلاق مستقیما از دفاتر خدمات قضایی به مرکز تصمیم ارجاع داده می‌شوند و سپس به مراکز مشاوره مورد تایید دادگستری معرفی می‌شوند.

حقیقی افزود: اگر زوجین پس از حضور در مراکز مشاوره و طی کردن فرایند 45 روزه به صلح و سازش و نتیجه نرسند، وارد فرایند دادگستری می‌شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.