فخر السادات محتشمی پور روز یکشنبه در حاشیه همایش زنان کارآفرین ، کار و زندگی که در قزوین برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انجمن زنان مدیر کارآفرین در همین راستا به منظور شکل گیری و توسعه شبکه های ارتباطی به دنبال برقراری رابطه بین اعضا و سایر نقش های تاثیرگذار مثل دولت و تشکل های صنفی است.
وی با اشاره به سابقه این انجمن،گفت: جمعی از زنان کارآفرین و صاحب کسب و کار به قصد اشاعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه زنان به طور داوطلبانه با انباشت تجارب و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود نهادی شکل دادند تا ضمن ترویج کارآفرینی زنان گامی در جهت دسترسی به توسعه پایدار کشور بردارند.
محتشمی پور ادامه داد: این مسیر با هدفگ ذاری توسعه ظرفیت مدیریت زنان کارآفرین و نیز ترغیب جوانان صاحب ایده های خلاق به نام انجمن صنفی زنان مدیر کارآفرین با کسب مجوز از وزارت کار و امور اجتماعی در سال 83 آغاز به کار کرده و همزمان نیز با صدور مجوز انجمن ملی زنان کارآفرین هر 2 انجمن با هدف مشترک شروع به کار کردند.
وی، کمک به ترویج و توسعه کارآفرینی، کمک به بهبود و اصلاح سیاست های حمایتی از زنان کارآفرین، کمک به ایجاد بستر مناسب جهت پرورش ایده های خلاق در ورود به عرصه کارآفرینی، نهادینه سازی فعالیت های آموزش، پژوهش، مشاوره و ترویج، ساماندهی فعالیت های مرتبط با کارآفرینی و ایجاد تعامل منطقی و مناسب میان کارآفرینان، دولت، بانک ها و سایر مراجع ذینفع را از جمله اهداف این انجمن عنوان کرد.
محتشمی پور با اشاره به بخشی از فعالیت های این انجمن گفت: در راستای الگوسازی و شناسایی استعدادهای کارآفرینان تاکنون 13 دوره همایش در استان های مختلف برگزار شده که چهاردهمین آن نیز امروز در قزوین برگزار شد.
وی اظهار داشت: کارآفرینی زنان و چالش های پیش رو، راهکارهای ترویج و توسعه کارآفرینی زنان، زنان دانش آموخته دانشگاهی،کارآفرینی فرهنگی زنان،کارآفرینی زنان صاحب صنعت و حرف،کارآفرینی اجتماعی،کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات،کسب و کار زنان در عرصه کشاورزی، عرصه بازرگانی، صنایع دستی،گردشگری، محیط زیست و توسعه کارآفرینی زنان در ایران عناوین 13 همایشی هستند که پیش از این به طور سالانه در استان ها برگزار شده اند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.