در این گزارش که به قلم پروین شهسواری نگارش یافته می خوانیم: منطقه هادی‌آباد با وجود داشتن همه‌ مختصات یک منطقه حاشیه‌نشین، نه تنها در حاشیه نیست، بلکه در بطن شهر قزوین است؛ این منطقه که این روزها آن را محله نیز می خوانند در پنجاه سال گذشته همواره یکی از چالش‌های مدیریت شهری بوده است.
امروز مجموعه‌ نسبتا بزرگی از پلاک‌های 30 تا 50 متری در خیابانی نسبتا طویل با کوچه های ناهمگون و تراکم بالای جمعیتی با بسیاری از مشکلات اجتماعی پیش روی مردم شهر قرار گرفته که اگر معضلاتش حل و فصل نشود می‌تواند آثار مخربی برای کل شهر بر جای بگذارد.
محله هادی‌آباد در زمینی به مساحت 58 هکتار در شمال‌غربی شهر قزوین در مجاورت بلوار نواب صفوی و شهید بهشتی واقع شده و بافت فرسوده، مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی است که در این محله دیده می‌شود.
برخی از قسمت‌های این محله حتی از داشتن حداقل امکانات و خدمات نیز بی‌بهره هستند.
این مشکلات در حالی است که خیابان‌های اطراف آن سهم مطلوبی از امکانات را به خود اختصاص می‌دهند.
علاوه بر بافت فرسوده ساختمان‌ها، معابر و گذرهای این منطقه نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.
بافت فرسوده در کنار آسیب‌های اجتماعی همواره مشکلات متعددی را برای ساکنان محله به وجود آورده و نیاز به توجه مسئولان و نهادهای اجرایی را دوچندان کرده است.
روزنامه ولایت در مطلبی دیگر به افتتاح یک واحد تولیدی شیشه قابل بازیافت در تاکستان با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پرداخته است.
پروژه راه آهن قزوین – رشت به زودی به بهره برداری می رسد،حفر چاه های غیرمجاز مثل خنجری بر سینه زمین است،جدال بهمن عسگری برای کسب مدال طلا،مرگ دردناک مادر و فرزند در حادثه واژگونی سمند،برای رونق گردشگری،باید زیرساخت های مورد نیاز ایجاد شود،نهادهای فرهنگی برای کاهش آسیب های اجتماعی به میدان بیایند،صادرات، قیمت سبزی را هم افزایش داد،چه کسی ردای معاونت سیاسی را می پوشد؟مکملی،نمایش روشنک را روی صحنه برد نیز از دیگر مطالب شماره جدید روزنامه ولایت هستند.
ولایت تنها روزنامه قزوین است که به مدیر مسئولی سیدعبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی منتشر می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.