به گزارش ایرنا، هامایاک آوادیس یانس روز یکشنبه در همایش آشنایی با فرصت های تجاری کشور ازبکستان در قزوین افزود: تجارب ما از حضور در نمایشگاه های بین المللی نشان داده که فرصت‌های خوبی برای ارزآوری توسط صادرکنندگان در این رخدادهای اقتصادی وجود دارد.
وی اضافه کرد: قزوین طی آمارهای اعلامی از سوی گمرک صنایع قابل توجه و صادرکننده های بسیار خوبی دارد و لازم است که با حضور در این نمایشگاه ها به دنبال کسب درآمد و معرفی محصولات تولیدی باشیم.
آوادیس یانس با بیان اینکه تبلیغات نقش موثری در ماندگاری برندینگ و توسعه تجارت ایفا می کند، اظهار داشت: در یک نمایشگاه بین المللی واقع در ارمنستان شرکت کوکاکولا هر 15 دقیقه تبلیغاتی از محصولاتش به نمایش می گذاشت و برای همه جای سوال بود که چرا این شرکت بزرگ و قدیمی هنوز درحال تبلیغ است.
وی تاکید کرد: در فضای کنونی کشور به ورود حداکثری ارز نیاز داریم بنابراین باید تلاش کنیم تا میزان صادرات را افزایش دهیم.
آوادیس یانس در ادامه سخنان خود گفت: نگاه ما به صادرات و کسب بازارهای هدف در خارج از کشور باید با رویکرد فرصت طلبی باشد و لازم است تمام ظرفیت‌ها و فرصت های تجاری را بررسی کنیم.
وی به بالا بودن هزینه های حضور در نمایشگاه های بین المللی پرداخت و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی هزینه‌ها برای فعالان صادراتی سنگین باشد که تلاش داریم بخشی از آنها را در سازمان توسعه تجارت جبران کنیم.
ازبکستان با 31 میلیون نفر جمعیت به پایتختی تاشکند یکی از کشورهای آسیای میانه است.
حجم مبادلات تجاری بین ازبسکتان و ایران 325 میلیون دلار است که برای افزایش این میزان تا 500 میلیون دلار برنامه ریزی شده است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.