به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: با توجه به محدودیت مالی و نیروی انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، بهترین راه برای حراست و حفاظت از طبیعت فرهنگ سازی در بین مردم است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: خیلی از توصیه ها و نصایح زیست محیطی بهتر است که از سوی روحانیون و طلبه ها صورت پذیرد که اثرگذاری بسیار بالایی دارد
وی اظهار داشت: بهترین کار این است که به به مردم آموزش دهیم محل زندگی خودشان را سالم نگه دارند.
کلانتری خاطرنشان کرد: سهم انسان ها در محیط زیست به طول قرن های آتی است و باید توجه داشت که تخریب طبیعت بی احترامی به نسل های آینده است
وی با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مصرف در جامعه، صرفه جویی به معنای استفاده نکردن نیست درحالی که درست و به اندازه مصرف کردن است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر هر طور دلمان خواست از منابع خدادادی استفاده کنیم، هرج و مرج می شود.
کلانتری با اشاره به لزوم پیوست زیست محیطی برای اجرای طرح های عمرانی و الزام قانونی این موضوع، گفت: ما نباید به خاطر سرعت در اجرای طرح های عمرانی، محیط زیست را قربانی کنیم.
وی با بیان اینکه شاید طولانی شدن اجرای طرح ها خوشایند مسئولان و مقامات نباشد اما هدف از پیوست زیست محیطی در طرح ها حفظ حقوق مردم و حراست از منابع خدادادی کشور است، اظهار داشت: در مورد اجرای سد گتوند خوزستان در دولت گذشته، مکاتبه کردم که آبگیری در آن نباید انجام شود و مهندس مشاوران که وابسته به وزارت نیرو بودند زیر بار نرفتند و اکنون شاهد مشکلات فراوانی از سوی این طرح هستیم.
نماینده ولی فقیه در قزوین نیز در این دیدار گفت: گاهی اوقات اولویت ها و دغدغه کندی روی مسائلی زیست محیطی به شکلی است که بین مهم و اهم تفاوتی ایجاد نمی شود و این برای مردم متدین آزردگی خاطر ایجاد می کند.
آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: برخی مسائل محیط زیست مانند انجام فعالیت های عبادی است و واجب است که مورد اهتمام قرار بگیرد.
امام جمعه قزوین با اشاره به لزوم ساماندهی چاه های غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت آنها با هدف حفظ محیط زیست و حراست از سفره های آب زیرزمینی،گفت: قنات مانند حجامت است و به زمین سلامتی می بخشد و چاه های غیرمجاز همانند خنجری بر سینه انسان است که منجر به نابودی می شود
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.