به گزارش ایرنا حجت ‌الاسلام و المسلمین علی نعمت ‌اللهی شامگاه چهارشنبه در جلسه کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد،‌ افزود: امروزه آسیب‌های اجتماعی به یکی از مسائل و معضلات جدی در کشورهای مختلف دنیا تبدیل شده اند که در بسیاری از مواقع مورد سوء استفاده فضای رسانه‌ای بیگانه قرار می گیرد.
وی گفت: اعتیاد، طلاق و فساد و فحشا در سکونت‌گاه‌های غیررسمی از مهمترین این آسیب‌ها هستند که به خوراک رسانه ای بیگانگان و دشمنان برای سیاه نمایی علیه نظام تبدیل می شوند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: امروزه دشمنان با استفاده از شبکه های ماهواره ای و بستر فضای مجازی به دنبال تزلزل بنیان خانواده هستند و باید دستگاه های مرتبط و رسانه های داخلی به این مسایل توجه بیشتری داشته باشند.
نعمت‌اللهی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مقابله با آسیب‌های اجتماعی و نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه تاکید کرده اند، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های اجتماعی اقدام کرد که در این راستا طرح کاهش آسیب های اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی می تواند موثر باشد.
وی ادامه داد:خوشبختانه این طرح به صورت پایه ای در استان به خوبی اجرا شد و تعدادی از محلات آسیب‌پذیر قزوین‌ در این زمینه مورد شناسایی قرار گرفت.
این مسئول گفت: از سوی دیگر در این طرح روحانیون برای کاهش معضلات و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و فساد در محلات آسیب‌پذیر بسیار موفق عمل کرده اند و تلاش آنها قابل ستایش است.
وی افزود: نجات بیش از 300 معتاد با همکاری دستگاه‌های مرتبط و اشتغالزایی برای آنها و همچنین جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها و افزایش طلاق از جمله اقدامات انجام شده در محلات آسیب پذیر بوده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان مجرب نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است که نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات هدف ایفا می کند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: این کارگاه‌های آموزشی طی 2 ماه در سطح استان برگزار می‌شود و اعتبارات مورد نیاز برای 80 نفر از روحانیونی که در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند تامین شده است.
6104*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.