به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در نشست تشکل های دانش آموزی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: نقش دانش آموزان در تعیین سرنوشت آینده کشور زودبازده نیست اما به تدریج با حضور و فعالیت در چنین تشکل هایی در طول زمان و در فرایند اجتماعی شدن، آنان برای آینده نظام جمهوری اسلامی آماده می شوند.
وی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی آن است که دانش آموزان علاوه بر ارتقای کیفیت آموزش، به پژوهش روی آوردند در حالیکه پیش از انقلاب اسلامی چنین نبود.
زاهدی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک نظام سیاسی و اجتماعی هم مانند یک انسان ممکن است دچار فراز و نشیبهایی شود گفت: ایران نیز در این چهل سال با مشکلات و بحران های داخلی و خارجی مواجه بوده اما برای تبیین دستاوردهای آن باید مسایل را نسبت به کلیت نظام و در مقایسه با شرایط پیش از انقلاب اسلامی سنجید.
زاهدی خاطرنشان کرد: وابستگی به نفت همچنان مهم ترین و بزرگترین مشکل کشور ما است که تبدیل به یک کالای سیاسی شده و اقتصاد ایران را به شدت به این محصول وابسته کرده است.
وی یادآور شد: البته در مدت 40 ساله انقلاب اسلامی صادرات غیر نفتی کشور 57 درصد نسبت به سال 57 افزایش داشته که یک دستاورد بزرگ برای ایران است.
استاندار ادامه داد: در حالیکه در رژیم پهلوی بانوان، نقش دکوری و تصنعی داشتند امروز در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کنند و حتی در زمان انقلاب اسلامی کنار مردان حضور و مشارکت گسترده داشتند.
زاهدی افزود: یکی از مشکلات جامعه این است که رقابت های حزبی تبدیل به منازعات سیاسی شده که نشان دهنده سابقه ضعیف فعالیت تشکیلاتی است و در این میان تنها راه حل، گفت و گوی احزاب و اجماع در منافع و مصالح ملی است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.