حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم نخستین جشنواره عکس روستا که در مسجد حضرت رقیه (س) روستای پیریوسفیان برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: البته تعداد کانون های فرهنگی فعال کشور تا پایان سال گذشته 25 هزار مورد بوده است.
وی اضافه کرد: برگزاری سرود 40 هزار نفری خمینی ای امام از جمله کارهای شاخص این کانون ها در سالروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام و المسلمین ارزانی اضافه کرد: وزارت ارشاد برای سال آینده اجرای امور ستادی را در دستور کار خود قرار داده و 80 درصد اعتبارات خود را نیز برای برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنواره ها در سایر استان ها تخصیص داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تقویت سرمایه اجتماعی، افزود: افزایش میزان سرمایه اجتماعی از جمله راه های توسعه کشور محسوب می شود و برگزاری جشنواره های فرهنگی یکی از راه های تقویت این سرمایه است.
این مسئول اضافه کرد: با برگزاری چنین جشنواره هایی در روستاها مشارکت های اجتماعی میان آحاد جامعه افزایش یافته و مردم احساس می کنند که تفاوتی بین شهرها و روستاها در انجام فعالیت های فرهنگی وجود ندارد.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا امسال بودجه خود را با افزایش 18 درصدی به 20 میلیارد ریال رساند که این میزان برای سال آینده با افزایش 100 درصدی به 40 میلیارد ریال خواهد رسید.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.