به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در دیدار با زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب افزود:اگرچه خاطره گویی در چنین محافلی ارزنده است اما بهتر است که این بیانات تاریخی و ارزشمند در قالب کتاب در تاریخ ثبت شود.
وی با بیان اینکه برای ثبت این خاطرات و تجارب سیاسی باید حرفه نویسندگی بلد بود، اظهار داشت: زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و صاحبان خاطره های انقلابی نیازمند سازوکاری هستند تا افراد نویسنده و حرفه‌ای بتوانند از ذهن آنها مطالب را استخراج کنند.
زاهدی به ظرفیت مناسب حوزه هنری در معرفی نویسندگان حرفه‌ای در حوزه انقلاب اشاره کرد و عنوان داشت: نویسندگان حرفه‌ای می توانند تاریخ شفاهی افراد انقلابی را از ذهن آنها خارج کرده و خاطرات را برای خواننده زیبا جلوه دهند.
استاندار قزوین با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم انقلاب را به درستی تبیین کنیم، عنوان داشت: نقش امام از همه جریان های متعدد قبل از انقلاب نظیر چریک های فدایی خلق، مجاهدین، حزب توده و پیکار در براندازی حکومت پهلوی پررنگ تر بود و توانست با وجود همه آشوب ها و ناملایمتی‌ها، جریان انقلاب را به مسیر درستی هدایت کند.
مقام ارشد اجرایی استان با تاکید بر اینکه بخش اعظم نارضایتی مردم در دوران پهلوی به مباحث معنوی مربوط می شد، اظهار داشت: تنها بخشی از نارضایتی مردم مادی بود و بخش اعظم آن به خاطر ظلمی بود که به مردم روا داشته می شد.
زاهدی با بیان اینکه اگر امام نبود جو این مبارزات به شورش ختم می شد، ادامه داد: ممکن بود بارها سرکوب و کشتار عظیم و ویرانی در کشور اتفاق بیفتد اما معمار کبیر انقلاب اجازه وقوع چنین حوادثی را نداد و فرآیند جریان پساانقلابی را به خوبی مدیریت کرد.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سلطنت 2 هزار و 500 ساله حکومت شاهنشاهی را در کشور برچید، عنوان داشت: مورخان و مستشرقان غربی معتقدند که بزرگترین تحول نظام سیاسی ایران تبدیل حکومت پهلوی به انقلاب اسلامی است که باعث پیشرفت ایران شد.
وی با بیان اینکه برخی جوانان ما هنوز تحت تاثیر تبلیغات دشمن برای رضا شاه پهلوی قرار دارند ادامه داد: اگر اقدامات رضاشاه ملعون به درستی و روشنی برای مردم تبیین شود جایی برای تحریف باقی نمی ماند و خود جوانان سره را از ناسره تشخیص خواهند داد.
استاندار در ادامه سخنانش به اوضاع بیم و امید در دوران انقلاب پرداخت و گفت: صدای امام مبنی بر لغو حکومت نظامی از رادیو آنچنان شور و شعفی در مردم ایجاد کرد که در مدت کوتاهی رژیم پهلوی با حضور پرشور مردم از میان رفت.
زاهدی به حضور ده ها هزار آمریکایی در دوران پهلوی اشاره کرد و گفت: به یاد دارم که نیروهای آمریکایی با رفتار تحقیرآمیزشان هنگام تدریس زبان انگلیسی در مدرسه و دوران خدمت سربازی روحیه مردم ایران را جریحه دار کرده بودند و همه مردم به دنبال ناجی بودند تا ما از این شرایط رهایی یابیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرهنگی و دینی بود و ربطی به احساسات ملی گرایانه نداشت، یادآور شد: با وجود تبلیغات گروه های چپ مبنی بر اینکه دین افیون توده‌هاست اما رهبر انقلاب تمام انحرافات و نقشه‌های شوم دشمن را از میان برداشت و با بهره گیری از دین و آموزه های اسلامی راهی نو را پیش روی ملت ایران گشود.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.