علی فریدونی روز سه شنبه در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی دقیق تعداد نشر کتاب و انتشارات از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیازمند مطالعه آماری است اما گسترش قابل توجهی نشر کتاب پس از انقلاب را نمی توان کتمان کرد.
وی اضافه کرد: تعداد نویسندگان کتاب در کشور پس از انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی پیدا کرده است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران طاغوت نیست.
این مسئول با بیان اینکه قیمت کتاب در هر جامعه ای برگرفته و متاثر از شرایط و اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی همان جامعه است، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که قیمت کتاب در جامعه ما باید پایین از رقم های فعلی باشد.
فریدونی ادامه داد: قیمت بالای کتاب نباید ما را از نعمت کتاب خوانی محروم سازد و جامعه باید به بحث کتاب اهتمام ویژه داشته باشد.
این مسئول در توضیح روند اعطای مجوز به کتاب ها نیز گفت: برای بررسی کتاب در وزارت ارشاد سازوکاری ایجاد شده که محتوای آن متناسب با فرهنگ و قوانین جامعه باشد و به نوعی کتاب سالم در اختیار مردم قرار دهد.
فریدونی به سرانه مطالعه در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: نقش خانواده و محیط های آموزشی در ذهن و الگوسازی سرانه مطالعه بی بدیل است و نباید مشکلات موجود به قهر کردن خانواده ها با کتاب منجر شود.
وی همچنین به بودجه ها و یارانه لازم برای 22 نمایشگاه کتاب در کشور اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر نمایشگاه کتاب به طور میانگین 20 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته است.
سیزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین تا سیزدهم بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.