علی فرخزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد ارزش افزوده در اراضی و املاک با هدف اقتصادی کردن ساخت و ساز از دیگر مسایل مورد توجه در حوزه بازآفرینی است و باید به ایجاد رونق اقتصادی در این مناطق بیش از گذشته توجه شود.
وی با بیان اینکه برای بازآفرینی از هر شهرستان محلاتی در نظر گرفته شده، گفت: در قزوین محله های بلاغی، امامزاده حسین (ع) و هادی آباد، در تاکستان خله کوه، در الوند خانه اربابی و همچنین در آوج و بویین زهرا برخی مناطق شهری که توسط ستاد بازآفرینی شهرستان تعیین شده، در اولویت کار قرار گرفته اند.
فرخزاد تصریح کرد: در طرح بازآفرینی موضوع ترمیم و بازسازی شبکه های توزیع آب که مشکلات و خسارت های فراوانی تاکنون به همراه داشته مورد توجه جدی ستادهای بازآفرینی قرار دارد.
وی با بیان اینکه میزان اعتبارات بازآفرینی شهرهای استان در سال جاری 790 میلیارد ریال است، افزود: برای سال آینده میزان اعتبارات یاد شده هنوز مشخص نشده است.
فرخزاد افزود: 340 میلیارد ریال اعتبارات بازآفرینی شهرهای استان به صورت مستقیم از محل تبصره 18 قانون بودجه سال 97 در نظر گرفته شده و 400 میلیارد ریال دیگر نیز تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث مسکن در مناطق بافت های فرسوده و محدوده های آن پرداخت می شود.
به گفته وی، 50 میلیارد ریال نیز به صورت اقدام مشترک بین ستاد بازآفرینی و دستگاه های متولی از جمله شهرداری ها برای تحقق اهداف این ستاد هزینه خواهد شد.
استان قزوین 25 شهر دارد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.