به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، مجید اسماعیلی روز دوشنبه افزود: میزان تولید محصولات زراعی در سال 57 حدود یک میلیون تن بود که این میزان در سال جاری به بیش از 2 میلیون و 600 هزار تن افزایش یافته است.
به گفته این مسئول همچنین بهره وری آب در تولید محصولات استراتژیک همچون گندم در استان در قبل انقلاب سه دهم بوده که در سال زراعی 97 این میزان به 85 صدم رسیده است.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی قزوین در ادامه به روند تولید محصولات زراعی اشاره کرد و گفت: درتولید محصولات کشاورزی همچون گندم، ذرت، جو گلزا، برنج با به کارگیری روش های مناسب کاشت، داشت و برداشت افزایش قابل توجه محصولات را داشته ایم.
اسماعیلی همچنین گفت: در طی سال های اخیر با سیاست هایی مانندکاهش سطح کشت محصولات پر آب بر نظیر گوجه فرنگی و خربزه، با افزایش سطح کشت محصولات زراعی دیم در مناطق مستعد استان، بهبود بهره‌وری آب و افزایش پایداری تولید افزایش عملکرد در واحد سطح را داشته ایم به طوری که با وجود کاهش 34 درصدی در سطح کشت گندم آبی از 70 هزار به 46 هزار هکتار، در این محصول شاهد افزایش 18 درصدی تولید می باشیم.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه به روند تولید محصولات باغی طی چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: تولید محصولات باغی بارور استان در مقایسه با اوایل انقلاب رشد قابل ملاحضه ای داشته است به گونه ای که تولید محصولات باغی از 310هزار تن در سال 57 به بیش از 647 هزار تن در سال جاری افزایش یافته است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.