آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار عضو هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود : بزرگ‌ترین سرمایه مسئولان این است که دخل و خرجشان با مردم جور در بیاید و در این صورت است که اعتماد مردم جلب می‌شود.
وی خطاب به مدیران، گفت: اگر کادر مومن و درآمد متعارف داشته باشید، سفره‌تان از مردم جدا نباشد و حقوقتان با توده‌های حقوق‌بگیر جامعه که با مشکل زندگی خود را اداره می‌کنند هماهنگ باشد، آنها به شما اعتماد می‌کنند و این اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه است.
وی در ادامه با تقدیر از خدمات بانک مهر ایران در حوزه بانکداری غیر ربوی اظهار کرد: بانک، در حوزه اقتصاد مطرح است و اقتصاد واژه‌ای است که در دین ما خوب دیده شده اما ما از اقتصاد دینی خوب استفاده نکرده‌ایم.
وی تصریح کرد: باید کارها را هدفمند و هوشمندانه به کار ببریم اما متأسفانه غیر هوشمندانه‌ترین رفتارها را از بانک‌ها که تجلی اقتصاد جامعه ما هستند مشاهده می‌کنیم و در مقابل وظیفه داریم از بانک‌های غیر ربوی حمایت و پشتیبانی کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات در جمهوری اسلامی اقتصاد دینی است، عنوان کرد: یکی از ارکان مهم دین، پاک و حلال زیستن است و اگر نتوانیم مال حلال و پاک به دست آوریم تمام اعمال عبادی ما اشکال پیدا می‌کند.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: خداوند در سوره بقره می‌فرماید کسانی که عقلشان دچار مشکل شده است، از دین ابراهیمی روی بر می‌گردانند و در سوره نساء می‌فرماید اموالتان را به دست بی عقلان نسپارید چرا که آنها با قواعد دینی زندگی نمی‌کنند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.