به گزارش ایرنا قدرت الله مهدیخانی روز سه شنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان قزوین که به منظور تمهید مقدمات و آماده سازی دستگاه ها جهت خدمات رسانی در روزهای سرد و برفی آینده برگزار شد،افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارش برف و کاهش شدید دمای استان به 10 درجه زیر صفر در روزهای چهارشنبه 26 تا شنبه 29 دی ماه، احتمال بارش برف و کولاک و مسدود شدن جاده های استان وجود دارد از این رو مردم استان ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری، در صورت لزوم نیز حتما باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
وی اضافه کرد: هم اکنون هزار و 500 نیروی انسانی و 550 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین دستگاه های امدادرسان قزوین در حالت آماده باش برای ارایه خدمات امدادی هستند و در صورت نیاز به تجیزات بیشتر، از ظرفیت تعاونی ها و بخش خصوصی و سایر استان ها استفاده خواهد شد.
مهدخانی ادامه داد: در صورت بارف سنگین برف و کاهش شدید دما و یخبندان معابر، هرگونه تصمیم در خصوص تعطیلی مدارس در روز شنبه 29 دی ماه از روز جمعه اعلام خواهد شد تا خانواده ها دچار مشکل نشوند.
وی اظهار داشت: میزان سوخت مورد نیاز برای شرایط اضطراری در قزوین نیز کافی است و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.
مهدیخانی همچنین خواستار ارایه فهرست مراکز و مناطق اسکان به دستگاه ها شد تا مسافران در زمان بروز مشکل و تماس با آن دستگاه ها بتوانند به این مراکز هدایت شوند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.