علی صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این پل از فلکه تهران قدیم آغاز و تا نزدیکی های میدان بار امتداد پیدا کرده و رمپ دیگر آن نیز از 2 راهی همدان آغاز و تا مصلی قزوین ادامه دارد.
وی اضافه کرد: اتصال این تقاطع به پل باغستان (ابوترابی) به دلیل عبور از باغات سنتی قزوین و تخریب درختان مثمر موجود، اجرایی نمی شود و شهرداری بنا دارد تا با بررسی های بیشتر طرح های جایگزین این مسیر را از طریق مشاور مورد پیگیری قرار دهد.
به گفته صفری، با توجه به اینکه مسیر کنونی پل متاسفانه بیش از سه هزار درخت میوه را قطع می کند، شهرداری به هیچ وجه تمایل به انجام این کار را ندارد.
شهردار قزوین ادامه داد: با این وجود اگر اتصال پل امام رضا (ع) به پل باغستان صورت نپذیرد، کارایی آن در حد یک معبر معمولی 2 طبقه باقی خواهد ماند.
این مدیر حوزه شهری اضافه کرد: شهرداری قزوین بنا دارد تا طرح مناسبی را جایگزین کند تا ضمن کارآیی پل، هیچ صدمه و آسیبی به باغات سنتی این شهر که از قدمت چند صد ساله نیز برخوردارند، وارد نیاید.
این مسئول تصریح کرد: طول عرشه این پل 2 هزار متر با عرض 22.5 متر و در ارتفاع 7.5 متر، با 2 خط رفت و 2 خط برگشت به همراه لاین های اضطرار به عرض 22.4 متر و مساحتی بالغ بر 44 هزار و 800 متر مربع است.
صفری در پایان افزود: پل امام رضا (ع) به صورت قطعات پیش ساخته صندوقه ای (سگمنتال) بوده و دارای 1100 متر رمپ است و ظرفیت پارکینگ در تقاطع های آن یک هزار دستگاه پیش بینی شده است.
پل طبقاتی امام رضا (ع) قزوین به عنوان اولین پل طویل استان به طول 2 هزار متر که به روش طره متعادل اجرا شده است.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.