سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: موضوع تعدیل نیرو در شرکت مه‌نخ و فرنخ استان قزوین مشکل مدیریتی است و باید مدیریت این شرکت اصلاح، فنی و تخصصی شود.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: استان قزوین یکی از قطب‌های تولید قطعات خودرو است که بین 150 تا 200 شرکت در حال ساخت قطعات خودرو هستند.

وی افزود: بین 600 تا 800 قطعه خودرو توسط واحدهای قطعه‌ساز در استان قزوین تامین و تولید می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با بیان اینکه تمام واحدهای قطعه‌ساز وابسته به ایران خودرو و یا سایپا هستند و با این دو شرکت کار می‌کنند، ادامه داد: هرگونه اتفاقی که در دو شرکت ایران خودرو و یا سایپا اعم از کاهش یا افزایش تولید اتفاق بیفتد، بر روند تولید قطعه‌سازان تاثیرگذار است.

عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان

حبیبی اضافه کرد: پرداخت به موقع مطالبات یا تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی شرکت‌های صنایع خودروی مذکور، واحدهای قطعه‌ساز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه  شرکت مارلیک‌سان که اقدام به تعدیل نیرو کرده از واحدهای قطعه‌ساز استان قزوین است، توضیح داد: واحدهای قطعه‌ساز به دلیل عدم پرداخت مطالبات توسط صنایع خودروساز بزرگ و تولید کافی که وجود ندارد، تحت تاثیر قرار گرفته و موجب شده برخی واحدهای قطعه‌ساز دچار کاهش و تعدیل نیرو شوند.

این مسئول همه موضوعات تعدیل نیرو واحدهای مختلف را منوط به مسائل مالی و بانکی ندانست و افزود: برخی واحدها مسائل مدیریتی دارند که موضوع تعدیل نیرو شرکت مه‌نخ و فرنخ مشکل مدیریتی است و باید مدیریت اصلاح، فنی و تخصصی شود تا به روند فعالیت واحد و نیروی انسانی لطمه وارد نشود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: به همراه رئیس کل دادگستری استان قزوین و دستگاه‌های اجرایی استان از واحدهایی که تعدیل نیرو کرده‌اند همچون مه‌نخ، فرنخ و مارلیک‌سان بازدید به عمل آورده‌اند.

حبیبی اضافه کرد:در خصوص واحدهای مذکور، تصمیم‌گیری‌هایی در حال أخذ بوده و برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است که امیدواریم به زودی مشکل این واحدها رفع شود و بتوانیم آن را مجدد به چرخه تولید برگردانیم.

وی با اشاره به سابقه و قدمت شرکت فرنخ و مه‌نخ در استان قزوین خاطرنشان کرد: در کل کشور، صنایع نساجی دچار مشکلاتی هستند که دراستان قزوین هم این صنایع با مشکل مواجه هستند و منجر به روند و کاهش تولید شده که شرکت فرنخ  ومه‌نخ نیز از این امر مستثنا نیستند.

شناسایی واحدهای مشکل‌دار قزوین

این مقام مسئول تصریح کرد: واحدهای مشکل‌دار استان قزوین شناسایی شده‌اند که در اولویت کاری کارگروه ستاد تسهیل و موانع رفع تولید استان قرار گرفته که با مشکلات تامین اجتماعی، مالی، بانکی، مالیاتی و مدیریتی مواجه هستند که تلاش می‌شود مشکلات این واحدها حل و فصل شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: مسئولان استان قزوین پیگیر مطالبات واحدهای دارای مشکل هستند و از طریق دستگاه‌های اداری و وزارت‌خانه‌های مربوطه به ویژه ازصنایع خودروساز پیگیر مطالبات قطعه‌ساز استان هستند تا مطالبات پرداخت شود و افرادی که تعدیل شده‌اند به محل کار خود باز‌گردند.

حبیبی ادامه داد: انسجام و همدلی خوبی بین دستگاه‌ قضایی، نظارتی و مجموعه استانداری قزوین و دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده و برای رفع مشکلات واحدهای مشکل‌دار، جلسات منظم و مستمر برگزار شده و بازدیدهای میدانی هم از واحدها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مدیریت استان قزوین بر این است که روند تولید و فعالیت واحدهای تولیدی استان قزوین ادامه یابد و تمام تلاش مسئولان معطوف به حل مشکلات واحدها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش مسئولان استان قزوین این است که نه تنها کاهش نیرو و تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی نباشد بلکه پیگیر هستند اشتغال جدید و افزایش تولید صورت گیرد گرچه برخی موضوعات اجتناب‌ناپذیر است و در مقطعی اتفاقاتی برای واحدها رخ می‌دهد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین بیان کرد: در آبان و آذر ماه امسال میزان روند تعدیل نیروها در واحدهای استان قزوین کاهش یافته و به سمت ثبات و حفظ اشتغال سوق یافته که پیگیری‌های مسؤولان بر روند کاهش تعدیل نیروها در واحدها موثر بوده و امیدواریم تا پایان سال این مهم ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.