به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نوروز علی عزیزخانی روز دوشنبه افزود: شهرستان البرز، اولین شهرستان در استان قزوین است که خانه مشارکت را به صورت علمی و بر طبق آیین نامه های قانونی راه اندازی می کند.
وی، هدف از تشکیل خانه مشارکت را تسهیل دستیابی به اهداف برنامه جامع سلامت شهرستان، توانمندسازی مردم در ارتقای سلامت خود و محیط، استقرار نظامی برای دسترسی آسان به گروه‌های مردمی به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و مشارکت آنان در تدوین، اجرا و ارزشیابی طرح های ارتقای سلامت شهرستان دانست.
عزیزخانی ادامه داد: هر چه شاخص‌های بهداشتی و درمانی، بهبود یابد امید به زندگی افزایش خواهد یافت و از این رو، این شاخص یکی از شاخص‌های سنجش پیشرفت و عقب ماندگی کشورهاست.
وی با اشاره به روند افزایش بیماری ها، مانند سکته های قلبی عروقی، سرطان ها، ایدز، هپاتیت و همچنین نقش افراد در خصوص افزایش سلامتی در جامعه اظهار داشت: بدین منظور، مردم باید سازماندهی شوند که یکی از این راهکارها، تشکیل خانه مشارکت است و مردم باید در قبال سلامت خود، مسئولیت داشته باشند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: آموزش‌های ارتقای سلامت از طریق اعضای خانه مشارکت به میانجی‌ها و مردم انتقال پیدا می‌کند تا شهروندان پیام‌های سلامت را دریافت کنند.
وی گفت: در انتخاباتی که با حضور نمایندگان تشکل های مردمی در سالن جلسات فرمانداری البرز برگزار شد رییس و نایب رییس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان البرز برای دو سال انتخاب شدند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: انتخابات ریاست خانه مشارکت در اولین جلسه این نهاد مردمی برگزار و از میان پنج کاندیدای تصدی ریاست، مهشید کشتکار (نماینده دانش آموزان دختر شهرستان) به عنوان رییس و امین شعبانی(نماینده دانشجویان شهرستان) به عنوان نائب رییس خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان البرز انتخاب شدند.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.