قدرت الله مهدیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: بارش برف پنجشنبه شب گذشته باعث مسدود شدن 83 راه روستایی شده بود که با تلاش شبانه روزی عوامل راهدار مورد بازگشایی قرار گرفت.
به گفته وی، تنها راه چهار روستای شهرستان آوج مسدود است که این تعداد راه روستایی نیز تا ساعت های آینده بازگشایی خواهند شد.
وی ادامه داد: در بارش های اواخر هفته گذشته همچنین 56 نفر از مسافران از سوی نیروهای هلال احمر در نقاط مختلف استان اسکان موقت شدند و در عین حال نیز خوشبختانه با رعایت قوانین از سوی رانندگان هیچ حادثه منجر به فوت و یا جرحی گزارش نشد.
مهدیخانی در ادامه با اشاره به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در بعدازظهر یکشنبه /فردا/ و همچنین استقرار توده هوای سرد از روز دوشنبه تا اواخر هفته جاری در قزوین، تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای مقابله با پدیده های یاد شده از سوی دستگاه های امدادی و ذیربط استان اندیشیده شده است.
بارش پنجشنبه شب هفته گذشته در استان قزوین راه روستایی پنج روستای شهرستان البرز، سه روستای قزوین، 30 روستای رودبار الموت غربی، 20 روستای رودبار الموت شرقی، 14 روستای بخش کوهین و 11 روستا در بخش مرکزی شهرستان آوج در استان قزوین را مسدود کرده بود.
استان قزوین با داشتن 6 هزار و 677 کیلومتر راه شامل 217 کیلومتر آزادراه، 313 کیلومتر بزرگراه، 230 کیلومتر راه اصلی، 564 کیلومتر راه فرعی، 2 هزار و 337 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 993 کیلومتر راه شوسه، یک هزار و 973 کیلومتر راه خاکی، 12 دستگاه تونل، 10 گردنه به طول 161 کیلومتر بوده و 230 کیلومتر طول روشنایی راه ها، یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.