معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین گفت: چراغ واحد جهان فولاد 500 جم تاکستان تا یک ماه آینده روشن می‌شود.

به گزارش ایلنا ، منوچهر حبیبی در حاشیه بازدید از کارخانه جهان فولاد 500 جم تاکستان گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین در بخش تولید و سرمایه‌گذاری راه‌اندازی واحدهای راکد، نیمه تمام و تعطیل است.

وی افزود: به حرکت درآوردن واحدهای راکد، نیمه تمام و تعطیل به عرصه تولید و اشتغال در سریع‌ترین زمان، در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین ادامه داد: واحد جهان فولاد 500 جم تاکستان حدود دوسالی است که به دلیل مشکلات مدیریتی و تقدینگی سرمایه‌گذار پیشین به صورت واحد تعطیل درآمده است.

حبیبی اضافه کرد: وضعیت بازار ورکود صنعت ساختمان هم بر واحدهای مرتبط با حوزه ساختمان تاثیر گذاشته بود و سرمایه‌گذار پیشین واحد جهان فولاد 500 جم تاکستان به دلیل عدم فروش کافی و تامین نشدن منابع مالی به اندازه کافی نتوانسته بود به کار خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: با ورود سرمایه‌گذار جدید به واحد جهان فولاد 500 جم تاکستان، مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق و گاز و سیستم بانکی برای راه‌اندازی این واحد مساعدت کردند.

این مسئول اقتصادی تصریح کرد: تسهیلاتی از طریق سیستم بانکی به واحد جهان فولاد 500 جم تاکستان پرداخت نشده که دلیل آن این است که تسهیلات معوق شده دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قزوین افزود: در گذشته سرمایه‌گذار قبلی این واحد به دلیل مشکلاتی همچون عدم فروش، مدیریت نامناسب و عدم فعالیت تسهیلاتی از بانک دریافت کرده بود که معوق شده بود.

حبیبی ادامه داد: در حال حاضر از سوی سیستم بانکی تسهیلات واحد جهان فولاد 500 جم تاکستان به حالت روز درآورده شده و برای دوره‌های چند ساله دیگر قسط‌بندی شده است.

وی اضافه کرد: واحد جهان فولاد 500 جم تاکستان تا یک ماه آینده به چرخه تولید بازمی‌گردد و حداقل در این واحد 100 نفر به طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکستان، قطب واحدهای فولادی است و با توجه به تغییر مثبت در صنعت ساختمان و بازارهای خارجی همچون عراق و سوریه دیگر واحدهای فولاد و صنعت ساختمان این شهرستان فعال‎تر شده و روی پای خود می‌ایستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.