به گزارش ایرنا، یوسف شیخ الملوکی روز سه شنبه و در سومین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین، تاکید کرد: بارش زمستان امسال قزوین در نیمه جنوبی استان نرمال اما در نیمه شمالی تا میزان 10 میلی متر کاهش خواهد داشت.
این مسئول هواشناسی با اشاره به وضعیت نامطلوب آب در استان قزوین، اضافه کرد: برای رفع مشکل کم آبی مصرف بهینه از این نعمت الهی پیشنهاد می شود که با توجه به نقش کلیدی و اساسی دستگاه های ذیربط باید اقدامات اساسی در حوزه مصرف آب شرب، صنعتی و کشاورزی صورت پذیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مجموع بارش های پاییزی استان اشاره کرد و گفت: میانگین بارش 131 میلی متری در سه ماه سوم امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش با 45 درصد افزایش روبرو بوده و بیشترین میزان بارش ها نیز مربوط به شهر آوج با 177 میلی متر و کمترین آن مربوط به شهرستان بویین زهرا با 114 میلی متر به ثبت رسیده است.
به گفته وی، میزان بارش در استان قزوین طی یک دوره 15 ماهه منتهی به پاییز سال 97 با افزایش 2.2 درصدی و برای یک دوره 27 ماهه منتهی به پاییز امسال با کاهش 4.4 درصدی نسبت به دوره مشابه بلند مدت می باشد.
شیخ الملوکی تفاوت میزان بارش امسال قزوین را نسبت به سال گذشته 288 درصد اعلام و یادآور شد: وضعیت بارش های جنوب استان نسبت به شمال آن بهتر گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی استان قزوین میزان بارندگی های سال آبی استان (از مهر ماه سال جاری) را 141.5 میلی متر اعلام و افزود: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 36.4 درصدی روبرو بوده است.
این مسئول هواشناسی یادآور شد: در حال حاضر 13 ایستگاه هواشناسی با ماموریت های پیش بینی سینوپتیک (هواشناسی)، کشاورزی، جاده ای و فرودگاهی به همراه 2 ایستگاه اقلیم شناسی و 30 ایستگاه بالن سنجی در سطح استان فعال هستند.
وی در پایان تصریح کرد: ایستگاه های فعال هواشناسی استان در مناطق آبیک، مرکز تحقیقات کشاورزی اسماعیل آباد، آوج، بویین زهرا، تاکستان، رازمیان، سیردان، کوهین، معلم کلایه، نیروگاه شهید رجایی، جاده ای قره باغ، گردنه هجیب و قزوین مستقر هستند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.