به گزارش ایرنا، داود محمدی در نشست بی واسطه و صمیمی برخی از جوانان با مسئولان استانی که در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد، تاکید کرد: ما از هرگونه تصدی گری جوانان در عرصه مدیریتی استان استقبال می کنیم و معتقدیم افراد لایق و شایسته را باید از بین جوانان جست و جو کرد.
وی به نحوه برخی انتصابات در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: از انتصابات شخص استاندار در سطح مدیران حمایت می کنیم اما اگر قرار باشد در این حوزه اشخاص و افراد خاصی دخالت کنند برای ما پذیرفتنی نخواهد بود.
این نماینده مجلس در ادامه به ویژگی های منحصر به فرد جوانان در یک جامعه اشاره و تصریح کرد: مشارکت جوانان با سلیقه های متفاوت در جامعه کار بسیار پسندیده ای است که متاسفانه هیچ وقت مجالی برای استفاده از این قشر به عمل نیامده است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات ازدواج حوانان، اظهار داشت: بدون شک وام های 150 میلیون ریالی برای 11 میلیون جوان مجرد و آماده ازدواج کشور به هیچ وجه پاسخگوی نیاز آنها نخواهد بود و با توجه به گرانی های اخیر باید رقم این نوع تسهیلات حداقل به 300 تا 400 میلیون ریال افزایش یابد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به مباحث مطرح شده در خصوص میزان بودجه سال آینده استان اشاره کرد و گفت: بودجه استان در سال های گذشته نیز در رتبه آخر قرار داشت و وضعیت گذشته ما بهتر از سال آینده در این خصوص نبوده است.
محمدی، مشکل بودجه استان را ناشی از ضعف درون استانی برشمرد و افزود: از بین 20 شاخص لازم برای تعیین بودجه باید منابع و مصارف را درست و منطقی درنظر بگیریم تا بتوانیم تصمیمات مناسبی نیز اتخاذ کنیم.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس تاکنون برای تعیین بودجه استان چانه زنی های متعددی انجام داده اند، اظهار داشت: اگر قرار است ریالی به بودجه استانی افزوده شود باید از منابع سایر استان هزینه شود و منابع و مصارف دست و پای ما را در این زمینه بسته است.
این نماینده مجلس در انتقاد به اظهاراتی مبنی بر ضعیف بودن عملکرد نمایندگان استان در مجلس، افزود: نماینده هم باید در صحن مجلس صدای مردم را به گوش مسئولان برساند و هم باید با قلم شیوا پیگیر موضوعات باشد.
وی اضافه کرد: ما نمایندگان استان به حدی تحت فشار کاری قرار داریم که نه تنها به یک سفر خارجی نمی رویم بلکه از یک مرخصی طولانی نیز استفاده نمی‌کنیم و به طور مداوم و روزانه به دنبال انجام کارهای مردم هستیم.
محمدی به تزریق 170 هزار میلیارد ریالی تسهیلات بهین یاب (رونق تولید) کشور اشاره و تصریح کرد: سهم استان قزوین در ابتدا پنج هزار میلیارد ریال بود که با رایزنی های انجام شده این میزان افزایش یافت.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از ابتدا معتقد بودیم که تسهیلات بهین یاب تنها برای ایجاد اشتغال بوده در حالی که از 20 هزار فرصت شغلی اعلام شده در استان، تنها 11 هزار مورد آن محقق شده و در عین حال نیز پنج هزار نیروی کاری نیز مورد تعدیل قرار گرفته اند.
محمدی با بیان اینکه هدف اصلی حفظ مشاغل موجود است، گفت: طرح 10 هزار میلیارد ریالی انتقال آب شرب از سد طالقان به قزوین با 70 درصد اعتبارات دولتی و 30 درصد هزینه بخش خصوصی در کنار پروژه شتابگر علمی و راه آهن قزوین - رشت بیانگر تلاش های صورت گرفته در راستای پیشرفت استان بوده است.
به گفته وی، 2 میلیون کارگر ساختمانی کشور از نعمت بیمه برخوردار شده و اکنون نیز در برابر حوادث کارگاهی ساختمانی نیز ایمن هستند.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما معتقدیم که وزارت ورزش و جوانان باید تفکیک شود تا جوانان به عنوان مهمترین نیروهای جامعه به رفع مشکلات اقدام کنند.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.