رئیس دادگستری شهرستان آبیک از مبارزه جدی با رشوه در ادارات این شهرستان خبر داد و گفت: اموال رباخواران به نفع دولت مصادره می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود قلعه‌قوند صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک در دادگستری این شهرستان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که در دستورکار دادگستری این شهرستان قرار گرفته، تاخیر در مختومه کردن پرونده‌های وارده طلاق و افزایش صلح و سازش بین زوجین است.

وی افزود: پرونده‌های طلاق بر اساس قانون به شوراهای حل اختلاف شهرستان آبیک ارجاع داده می‌شوند که به مدت سه ماه فرصت دارند نسبت به حل وفصل دعوای زوجین و اختلافات خانوادگی اقدام کنند که به تازگی در این زمینه چندین مورد مصالحه هم تحقق یافته است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک ادامه داد: گرچه طلاق در نزد خدا حلال مغبوض است اما در صورت تشخیص و مواردی که نیاز است، پرونده‌های طلاق در شهرستان آبیک مختومه می‌شود.

قلعه‌قوند اضافه کرد: در زمینه حل مسائل خانوادگی به دلیل دقیق و حساس بودن نباید سریعا  به دنبال قوانین خشک  برویم و اخلاق در این زمینه حرف نخست را می‌زند این در حالی است که خانواده‌ها با کوچکترین اختلاف، سریعا درخواست طلاق می‌دهند که باید گفت کوچکترین اختلافات با گذشت، ایثار و مدارا کردن قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: زندگی مشترک به معنای زوج و زوجه است و لازم است این دو از کوچکترین اختلافات گرفته تا سنگین‌ترین آنها  را با هم حل کنند و پدر و مادر و خواهر و برادر نباید در زندگی آنها دخالت کرده و نظر دهند.

این مسئول اذعان کرد: هنر زوجین باید این باشد که اختلافات و مشکلات را  خودشان حل کنند چرا که اگر پدر و مادر از روی دلسوزی حرفی بزنند، به ضرر زوجین تمام می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک افزود: خانه‌داری، فرزندداری و همسرداری از وظایف سنگینی است که برعهده بانوان جامعه نهاده شده که باید به نحو احسن این وظایف را  انجام دهند.

رشوه فقط پول نیست

قلعه‌قوند ادامه داد: چه بسا صلح و سازش  بین زوجین موجب مختومه شدن چندین پرونده شده و در کاهش پرونده‌های وارده هم به دستگاه قضایی شهرستان آبیک مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده، افرادی که به خاطر عجز از پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند، سریعا باید درخواست اعسار دهند تا از زندان  آزاد شوند که تحقق این موضوع در حال انجام است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پیگیر این موضوع هم هستیم که در ادارات شهرستان آبیک کسی رشوه نگیرد و اگر کارمند اداره‌ای هم رشوه دریافت کند، رئیس آن اداره مسؤول این جرم خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: رشوه فقط پول نیست بلکه شامل  ارائه خدمات  به قیمت کمتر، قبول کردن بلاعوض و غیره می‌شود.

قلعه‌قوند افزود: از مردم شهرستان آبیک درخواست می‌شود در صورت مشاهده رشوه‌ گرفتن در ادارات، آن را به دادگستری شهرستان آبیک اعلام کنند تا موضوع بررسی و رسیدگی شود.

وی ادامه داد: به شدت و حدت  با جرم رشوه در شهرستان آبیک برخورد می‌کنم چرا که اصلا این موضوع برای من قابل تحمل نیست.

این مسئول اضافه کرد: رویه‌ای که در زمینه مبارزه با رباخواری در شهرستان آبیک پیش‌بینی شده، این است که اگر جرم رباخواری در شهرستان آبیک ثابت شود، طبق رایزنی صورت گرفته با دادگاه اصل 49 استان قزوین، اموال ناشی از ربا به نفع دولت و بیت‌المال ضبط و مصادره می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک از برخورد جدی با عوامل اصلی و سردسته‌های یقه‌سفیدها در این شهرستان خبر داد و گفت: برای این افراد مجازات‌های سنگین در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.