در این گزارش که به قلم مرضیه قنبری نوشته شده، می خوانیم: امروزه یکی از دغدغه‌های والدین، ترس از بروز آسیب‌های اجتماعی در فرزندان است و این در حالی است که به اعتقاد روانشناسان با ارتقای سطح مهارت‌های زندگی در افراد از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.
سید یداله حسینی، مسئول اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش در این رابطه اظهار داشت: در حال حاضر میزان مهارت‌های اجتماعی در جامعه دانش‌آموزی کافی نبوده و نیاز است با اقدامات آموزشی چون برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه ارتقای مهارت‌های اجتماعی تلاش شود.
این مسئول با اشاره به اینکه برای ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان باید مدرسه و خانواده در کنار هم قرار گرفته و همسو با یکدیگر فعالیت کنند؛ یادگیری مهارت‌های اجتماعی را یک ضرورت انکارناپذیر عنوان می‌کند.
وی با اشاره به اینکه به عنوان مثال یکی از این مهارت‌ها که باید جزو عادت‌های رفتاری هر فردی شود؛ مهارت تفکر نقاد است؛ مهارتی که به موجب آن فرد قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد، ادامه داد: به عنوان مثال اگر به کودکی در کوچه و خیابان محبت شود اگر فرد دارای تفکر نقاد باشد؛ سریع به دنبال آن است تا علت محبت فرد مقابل را جویا شود؛ ولی اگر فرد چنین تفکری نداشته باشد؛ ممکن است زود گول بخورد که همین گول خوردن می‌تواند منشا بسیاری از آسیب‌های روانی و حتی آسیب‌های اجتماعی باشد.
افزایش قیمت نان با گام‌های لرزان!، 280 میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی در استان پرداخت شد، شهیدان مرزهای دنیای مادی و معنوی را درنوردیدند و فعالان سیاسی هنوز با فرهنگ کار حزبی فاصله زیادی دارند به نقل از قول مدیرکل دفتر سیاسی استانداری قزوین دیگر عنوان های امروز روزنامه ولایت بودند.
روزنامه ولایت به مدیرمسئول سیدعبدالعظیم موسی و سردبیری حسن سلیمانی شنبه تا چهارشنبه هر هفته منتشر می شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.