حامد عبدالرزاقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، تاکید کرد: ایجاد رقابت مثبت بین مهندسان و سرمایه گذاران حوزه صنعت ساختمانی از طریق نظام تشویق، معرفی الگوهای مناسب ساخت و ساز به شهروندان از جمله این اهداف است.
به گفته وی، متقاضیان حضور در سومین جشنواره ساختمان های برتر استان قزوین می توانند آثار خود را از طریق سامانه اداره کل راه و شهرسازی و یا به صورت حضوری تا 25 دی ماه سال جاری به این اداره کل تحویل دهند.
عبدالرزاقی با بیان اینکه سومین جشنواره ساختمان های برتر استان در 2 بخش معماری و مدیریت بهره گیری از فناوری و کیفیت ساخت برگزار می شود، افزود: در حوزه معماری داوران براساس خلاقیت و نوآوری در طراحی، نوآوری کاربرد مصالح و فناوری ساختمان، مواجهه خلاقانه با مشکلات خاص پروژه از جمله محدودیت های اقتصادی، شرایط خاص سایت از نظر ابعاد و اندازه، ضابطه ها و رویه های قانونی، دشواری های فنی، دقت و نوآوری در طراحی جزییات، توجه به محیط پیرامونی و شرایط اقلیمی و نیز ارزش های زیست محیطی و تعهدات اجتماعی نظر خواهند داد.
وی ادامه داد: در حوزه مدیریت و بهره گیری از فناوری و کیفیت ساخت نیز معیار انتخاب داوران در حوزه مدیریت و بهره برداری، نیازسنجی و مکان یابی، ساخت، استفاده از فناوری های نوین به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی و بازیافت منابع و مواد خواهد بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: ساختمان هایی که در حوزه معماری شرکت می کنند در چهار گروه ویلایی، آپارتمانی، بازسازی شده و با کاربری های عمومی و در حوزه مدیریت و بهره گری از فناوری و کیفیت ساخت نیز در بخش های متعارف مسکونی (ساختمان های ویلایی و آپارتمانی) و انبوه سازی (مجتمع های مسکونی) مورد ارزیابی قرار گرفته و با انتخاب برترین های هر حوزه، لوح جشنواره سوم طی مراسمی در ساختمان های آنان نصب خواهد شد.
عبدالرزاقی اضافه کرد: تمامی ساختمان های مورد احداث پس از انقلاب در صورتی که در 2 جشنواره گذشته شرکت نکرده باشند، حق حضور در این دوره را خواهند داشت.
به گفته وی، انتخاب ساختمان برتر از دیدگاه مردم و نیز مجتمع مسکونی برتر از دیدگاه بهره برداران و همسایگان از جمله برنامه های جانبی جشنواره سوم خواهد بود.
رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به استفاده از مهندسان معماری که سابقه قضاوت در رده های ملی را داشته باشند به عنوان داور، یادآور شد: مراسم سومین جشنواره ساختمان های برتر استان اسفند ماه سال جاری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.