حامد عبدالرزاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر ایجاد رقابت مثبت بین مهندسان و سرمایه گذاران حوزه صنعت ساختمانی از طریق نظام تشویق، معرفی الگوهای مناسب ساخت و ساز به شهروندان خواهد بود.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، امسال و تا قبل از برگزاری جشنواره سوم، چند پیش جشنواره نیز در شهرهای استان برگزار و با انتخاب ساختمان های برتر، آنها نیز به جشنواره اصلی در اسفند ماه راه پیدا خواهند کرد.
عبدالرزاقی ادامه داد: در جشنواره امسال ساختمان های برتر استان علاوه بر معرفی بناهای برتر از دیدگاه داوران، نگاه شهروندان و دانشجویان رشته معماری دانشگاه های استان را نیز در انتخاب برترین ها لحاظ خواهیم کرد.
این مسئول حوزه ساختمانی در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره در 2 بخش، تصریح کرد: بخش نخست تعلق به حوزه معماری دارد که ساختمان ها در چهار بخش عمومی، مسکونی آپارتمانی، مسکونی تک واحدی و بازسازی شده مورد ارزیابی کارشناسان قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: بخش دوم در خصوص کیفیت ساخت و استفاده از فناوری های نوین ساختمانی با رویکرد موضوعات مربوط به سازه، معماری، تاسیسات مکانیکی و برق خواهد بود.
به گفته وی، ارزیابی های بخش دوم شامل صرفه جویی در مصرف انرژی، استفاده از منابع انرژی جدید و مصرف منابع و بازیافت مورد توجه داوران قرار خواهد گرفت.
عبدالرزاقی افزود: در سومین جشنواره قصد داریم بخشی از طرح های انبوه سازی ساختمان ها را از نظر مدیریت و سرمایه گذاری موفق براساس سطح رضایتمندی بهره برداران و بخش دیگر نیز از سوی کارشناسان حوزه انبوه سازی و توسعه گر را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم.
این مسئول ادامه داد: طی روزهای آینده فراخوان حضور در این جشنواره از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان صورت می پذیرد.
رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین یادآور شد: برای ساختمان های برتر نیز در راستای معرفی الگوهای مناسب ساختمانی به مردم، لوحی تهیه و در آن مکان ها طی مراسمی نصب خواهد شد.
عبدالرزاقی در پایان گفت: داوران این دوره در بخش های معماری، کیفیت ساخت و مدیریت سرمایه گذاری بوده و از مهندسان معماری که سابقه قضاوت در رده ملی را داشته باشند، استفاده خواهیم کرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.