به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تسلیت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح افزود: این شهید بزرگوار یکی از قربانیان تروریسم و حلقه واسط و پیوند دهنده حوزه و دانشگاه بود.
وی با اشاره به خاطره ای از دستگیری جمعی از طلاب و دانشجویان در سال54 توسط رژیم پهلوی و تبعید این افراد به پادگانT اضافه کرد: این صحنه، معنای واقعی پیوند حوزه و دانشگاه است که در دفاع مقدس نیز دیده می شد.
آیت الله عابدینی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حوزه و دانشگاه، دو شعبه از یک موسسه علم و دین هستند و باید با یکدیگر همراه باشند تا هم پرچم دین و هم علم برافراشته شود.
امام جمعه قزوین اظهار داشت: خوشبختانه امروز تاسیس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها و تدریس علوم معارف ها به تقویت این پیوند کمک زیادی کرده است.
آیت الله عابدینی در خصوص حوادث اخیر در فرانسه نیز گفت: مردم معترض فرانسه، در جستجوی عدالت هستند و تبعیض و شکاف طبقاتی اینها را به خیابان ها آورده است.
به گفته وی، اوضاع سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی هم بهتر از فرانسه نیست و نشان می دهد صبر مردم از بی عدالتی ها به سر آمده است.
امام جمعه قزوین افزود: البته این حوادث به ما مسئولان نیز هشدار می دهد که به استقلال مردم و برقراری عدالت توجه کنیم و مردم هم باید هوشیار باشند و صف وفاداران و امانتداران نظام را از سایرین جدا بدانند.
وی با بیان اینکه رهبر ما خود پرچمدار عدالت است ، گفت: آنچه اسلام و جمهوری اسلامی به ارمغان آورده عدالت است اما آنچه به مردم مریوط است این که باید در انتخاب انسان های سالم و متعهد به تداوم راه انقلاب اسلامی کمک کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری روز بسیج کارگران افزود: با زحمات ظاقت فرسای کارگران بوده که چراغ پیشرفت کشور روشن شده و در این میان مسئولان نیز باید بیشتر به آنها توجه کنند.
امام جمعه قزوین در خصوص سالروز سفر مقام معظم رهبری به قزوین در آذرماه سال 82 اظهار داشت : این سفر ایشان، برای مردم استان منشاء خدمات گسترده ای شده که آبرسانی از سد طالقان برای دشت قزوین و همچنین احداث بیمارستان ولایت از جمله آنها بود.
وی هم چنین سالروز شهادت محمد جواد تندگوبان وزیر نفت دولت شهید رجایی را تسلیت گفت.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.