به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با وی با تبریک موفقیت‌های اخیر دانشگاه آزاد قزوین در عرصه های علمی، افزود مسئولان این دانشگاه در قزوین از بدو تولد تا امروز زحمات زیادی را متحمل شده‌اند و امروز شاهد توسعه و پیشرفت این دانشگاه هستیم.
وی اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله باریک‌ بین (نماینده سابق ولی فقیه در قزوین) نیز همواره حامی این مجموعه و همچنین توسعه و ارتقای علمی استان قزوین بودند.
امام جمعه قزوین همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فرصتی برای توسعه استان قزوین محسوب می‌شود اما نباید اجازه داد برخی از آن سوء استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خداوند می‌فرماید از امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد در راستای اقامه نماز استفاده کنید و باید توجه داشت اقامه نماز صرفاً نماز خواندن نیست بلکه اجرای عدالت و ایستادن در مقابل ظلم از مصادیق اقامه نماز است.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اینکه نماز ستون دین معرفی می‌شود به معنای آن است که همه مسائل باید با نماز هماهنگ شود و نماز هم به ستون دیگری تکیه دارد و آن ستون ولایت است و امام باقر (ع) می‌فرماید دین بر پنج پایه استوار است که ولایت از همه افضل‌ است و نقش کلیدی در دین دارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام باقر (ع) فرمودند اگر کسی همه شب‌ها نماز بخواند، همه روزها روزه بگیرد، همه ساله حج به جای آورد و همه مال خود را در راه خدا انفاق کند اما نداند که ولی او کیست و خودش را با ولی هماهنگ نکند، در قیامت ذره‌ای ثواب نزد خدا نخواهد داشت و اهل ایمان به حساب نمی‌آید.
وی افزود: اینکه تلاش می شود دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های علم و فناوری برجسته و مطرح شود به پیشرفت استان و کشور کمک می‌کند و این به یک معنا مصداق اقامه نماز است.
آیت الله عابدینی گفت: اگر کاری کنیم که مشکل اشتغال در کشور برطرف شود، دانشجویان احساس هویت بیشتری کنند در راستای اقامه نماز گام برداشته‌ایم.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.