به گزارش ایرنا، اردشیر گراوند روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قزوین افزود: طی 20 سال گذشته نرخ خانوارهای تک نفره در کشور 2 برابر شده و دلیل اصلی این موضوع نبود برنامه‌های یکپارچه و متوالی در دولت‌هاست.
وی اضافه کرد: بیشترین تعداد مجردان قطعی در کشور در پایتخت و شهرهای مرکزی ساکن هستند.
گراوند با اشاره به اینکه بالا بودن نسبت جمعیت دختران و پسران مجرد و عواقب منفی اجتماعی آن، اظهارداشت: غالب پدیده‌های فساد اخلاقی به دلیل نبود تعادل بین جمعیت مردان و زنان است که این برهم‌خوردگی تعادل بیشتر مواقعی اتفاق می افتاد که مردان و پسران برای داشتن کار مناسب مهاجرت داخلی و خارجی دارند.
وی اظهار داشت: در قزوین مقابل هر 110 مرد، 100 زن بین 35 تا 39 سال وجود دارد که نشان می دهد مهاجرت‌ها به این استان مردانه است و مستلزم تعادل هستیم.
این مسئول گفت: نرخ بیکاری زنان قزوین 20/2 و نرخ بیکاری مردان این شهر 10/7 است که نشان می دهد زنان قزوین 2 برابر بیشتر از مردان بیکار هستند.
گراوند در تشریح بافت مهاجرتی قزوین عنوان کرد: در بین استان قزوین غالب مهاجرت‌ها از زنجان، گیلان و البرز شکل می گیرد که عمدتا با هدف اشتغال است.
طراح مرکز رصد امور اجتماعی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: کشور ما در حال حاضر 14 میلیون حاشیه نشین دارد که شامل سه میلیون خانوار است و اگر بخواهیم برای همه این افراد مسکن مناسب بسازیم منابع مالی خوبی نخواهیم داشت.
گراوند یادآور شد: نداشتن آمایش سرزمینی جامع، نبود مدیریت اجرایی مشارکت جو و مداخله گر، فقدان نظام پایش و نظارت، نبود آمارهای متمرکز و عدم استقلال نهادهای اثرگذار از جمله مشکلاتی است که باید آنها را از میان برداریم.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.