به گزارش ایرنا، علی فرخزاد عصر جمعه در نشست شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قزوین که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور برگزار شد، افزود: دولت و وزارت کشور باید اعتماد بیشتری به مدیریت استان ها داشته باشند و این مهم با واگذاری اختیارات بیشتر می تواند مرتفع کننده بسیاری از معضلات و مشکلات موجود که حتی به اعتبارات مالی هم نیاز ندارند، باشد.
به گفته این مسئول اجرایی، به عنوان مثال با حمایت از شهرداری های شهرها زیر 25 هزار جمعیت و دهیاری ها می توان بسیاری از نیازهای آنان را با مدیریت صحیح و داشتن برخی اختیارات برطرف کرد.
فرخزاد ادامه داد: میزان توزیع ارزش افزوده امسال استان قزوین 2 هزار میلیارد ریال بود که با وجود در اختیار داشتن اعتبارات مدیریت بحران می توانستیم به نتایج بهتری نیز دست پیدا کنیم.

**630 روستای استان قزوین توسط نهاد دهیاری ها اداره می شوند
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین در این نشست، جمعیت روستایی استان را 321 هزار و 610 نفر و تعداد روستاهای آن را 823 روستا برشمرد و افزود: سال گذشته یک هزار میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به روستاهای استان پرداخت شد اما امسال این میزان تاکنون تنها 490 میلیارد ریال بوده است.
اکرم نجفی با اشاره به کلیات بازگشت 32 هزار میلیارد ریال از اعتبارات مربوط به تبصره 2 ماده 39 عوارض سوخت و سیگار از سوی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر اعتبارات یاد شده در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب دهیاری ها واریز نشود، با توجه به روزهای پایانی سال و لزوم پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و سایر هزینه ها با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد.
این مسئول امور روستایی، شاخص توزیع اعتبارات ارزش افزوده را نامناسب توصیف کرد و گفت: متاسفانه توزیع این اعتبارات نتایج معکوسی به همراه داشته تا جایی که نقاط برخوردار، برخوردارتر و مناطق محروم، محرومتر شده اند.
وی ادامه داد: پیشنهاد داریم در قانون بودجه سال 98 کل کشور، تخصیص بخشی از قیر رایگان همانند سال 93 که موفق نیز بود، در اختیار دفاتر روستایی قرار گیرد.
نجفی در ادامه با اشاره به اینکه امسال با پیگیری های به عمل آمده مقرر شد تا مبالغ اعتباری در قالب اسناد خزانه اسلامی با سررسید سه ساله جهت خرید ماشین آلات و تجهیزات در اختیار استان ها قرار گیرد، افزود: قزوین از استان هایی بود که پس از نیاز سنجی، تمامی مدارک و مستندات لازم را با سهیمه پنج میلیارد و 500 میلیون ریالی در نظر گرفته شده خود در موعد مقرر تکمیل و تحویل داد اما به دلیل تاخیر در صدور اسناد، متاسفانه شرکت تولید کننده حاضر به فروش محصولات با اسناد خزانه سه ساله نشد.
نجفی در پایان یادآور شد: در صورت وجود منابع اعتباری و یا حتی خرید ماشین آلات به صورت متمرکز توسط سازمان شهرداری ها، این استان نیاز مبرمی به سه دستگاه خودرو آتش نشانی . 2 خودرو حمل مکانیزه پسماند دارد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.