به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، در این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گزارشی از اقدامات اجرایی و برنامه های عملیاتی حفاظت محیط زیست در خصوص مسایل و مشکلات زیست محیطی موجود در زمینه پسماندها و منابع آلاینده محیط زیست ارایه کرد و گفت: حمایت دستگاه قضا در اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی و برخورد جدی با عوامل و متخلفانی که باعث تخریب و یا آلودگی آن می شوند، جای تقدیر و تشکر دارد.
حسن پسندیده با ابراز خرسندی از نگاه و توجه ویژه دادستان عمومی و انقلاب قزوین به موضوعات محیط زیست، افزود: پیشنهاد می شود تا با برگزاری نشست های مشترک، در راستای آموزش ضابطان خاص حفاظت محیط زیست، شاهد نتایج خوبی باشیم.
پسندیده اظهار داشت: تبادل آخرین مقررات و اصلاحات انجامی در ضوابط و مقررات قانونی حفاظت محیط زیست و برخورد با عاملان آلاینده و مخرب می تواند در تعامل بین 2 دستگاه سازنده باشد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این دیدار به اهمیت حفاظت محیط زیست، بهره برداری صحیح از منابع طبیعی، اقدامات لازم در راستای توسعه پایدار و ضرورت تهیه و اجرای پیوست زیست محیطی در تمامی طرح ها اشاره کرد و افزود: شناسایی، کنترل و برخورد قانونی با عوامل و منابع آلاینده که در تلاش برای تخریب و اثرگذاری بر محیط زیست هستند به طور جدی باید مورد پیگیری قرار گیرد.
محمد قاسمی، مناطق تحت مدیریت محیط زیست که همواره دارای ارزش تنوع زیستی و گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری هستند را به عنوان گنجینه طبیعی و مواهب الهی یاد و اظهار داشت: باید با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم جامعه برای حفاظت از این ذخایر گهربار، بیش از گذشته در جهت تبیین مسئولیت آحاد جامعه در قبال حفاظت محیط زیست اقدام شود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: در حفاظت و حراست از محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلایندگی آن باید تمامی دستگاه ها و سازمان های مسئول مشارکت کنند.
قاسمی در پایان تاکید کرد: ما حامی برخورد قانونی با مخربان محیط زیست هستیم و باید کسانی که مشمول قصور در انجام وظایف قانونی و یا عدم اجرای مقررات و الزامات قانونی آن هستند را به دستگاه قضا جهت رسیدگی معرفی کرد.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.