به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جشن های خودجوش مردمی که به مناسبت این میلاد فرخنده از روز قبل در قزوین و دیگر شهرهای استان آغاز شده است امروز نیز همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) ادامه دارد.
بعضی شهروندان قزوینی همچنین به مناسبت این عید فرخنده به پخش شیرینی و شکلات بین همشهریان خود مشغول هستند و میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) را تبریک می گویند.
برخی شهروندان و کسبه قزوینی نیز به مناسبت این میلاد میمون و فرخنده درب منازل و مغازه های خود را آذین بندی و چراغانی کرده اند.
به مناسبت میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی (ع) همچنین برخی معابر و خیابان های قزوین و دیگر شهرهای استان از روزهای قبل چراغانی و آذین بندی شده اند.
شب گذشته نیز در برخی بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه های قزوین و دیگر شهرهای استان جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) با حضور اقشار و گروه های مختلف مردم با شکوه خاصی برگزار شد و در این مراسم ها، وعاظ و روحانیون در خصوص سیره آخرین فرستاده خدا به سخنرانی پرداختند.
برخی زوج های قزوینی نیز جشن عروسی خود را همزمان با این میلاد فرخنده برگزار و زندگی مشترک خود را در این روز میمون آغاز کردند.
12 ربیع الاول به روایت اهل سنت و 17 ربیع الاول به روایت شیعیان سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) است که این ایام هفته وحدت نامیده می شود.
حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده و پیامبر خداوند بر روی زمین در شهر مکه چشم به جهان گشودند، پدر ایشان عبدالله و مادرشان آمنه نام داشت.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.