ماکام پدرام روز پنجشنبه و در حاشیه مراسم بهره برداری آزمایشی قطار قزوین - رشت که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: احداث پل 650 متری با ارتفاع 30 متر برروی پل شاهرود نیز از دیگر خلاقیت های معماری ایرانی به کار رفته در این طرح ملی بوده است.
وی اضافه کرد: برای بهره برداری از پروژه خط آهن سراسری قزوین - رشت به طول 164 کیلومتر تاکنون 18 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه عملیات احداث خط آهن قزوین - رشت در 8 قطعه آغاز شده، تاکید کرد: این پروژه از ایستگاه سیاه چشمه قزوین به سمت رشت جدا شده و تا ایستگاه اول یعنی کوهین به طول 30 کیلومتر یک خطه است.
پدرام با اشاره به 2 خطه شدن این پروژه از ایستگاه کوهین به لوشان به طول 40 کیلومتر، اضافه کرد: ادامه این مسیر از لوشان تا رشت یک خطه بوده و سرعت قطار نیز در حوزه مسافری 160 و در باری نیز 120 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
به گفته مدیر اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان گیلان، پیش بینی جا به جایی سالانه 10 میلیون تن کالا و سه میلیون و 380 هزار مسافر در این کریدور ریلی شده است.
این مسئول اجرایی در پایان اظهار داشت: برای احداث پروژه خط آهن قزوین - رشت 53 دستگاه تونل به طول 22 کیلومتر و 62 دستگاه پل به مورد اجرا گذاشته شده است.
محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر امروز خود به قزوین، در توقف کوتاه خود ضمن مصاحبه با خبرنگاران، جهت راه اندازی آزمایشی خط آهن قزوین - رشت، با قطار عازم استان گیلان شد.
پروژه اجرایی خط آهن قزوین - رشت از سال 85 به طول 164 کیلومتر آغاز و تاکنون نیز بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.