به گزارش ایرنا، علیرضا یزدان پور سه شنبه شب در آیین جشن کتاب در قزوین با بیان اینکه هشت هزار جام باشگاه های کتابخوانی را تدارک دیده ایم،افزود: برگزاری چنین رویدادهایی بدون شک به تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه منجر می شود.
وی با اشاره به اهمیت کتاب و تاثیر آن در اعتلای دانش و فرهنگ جامعه، گفت: همه ابزارهایی که برای توسعه فرهنگ وجود دارند از قدرت کمتری نسبت به کتاب برخوردار هستند بنابراین باید از همه توان و ظرفیت خود برای تقویت این حوزه استفاده کنیم.
این مسئول گفت: کتاب دریچه ای است که ما را با جهان نادیده ها روبرو می کند و از این رو اهمیت ویژه و بالایی در زندگی انسان دارد که نباید از آن غفلت کنیم.
مدیر مرکز مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خانواده ها باید فرهنگ مطالعه را با انتخاب کتب مناسب و مفید از سنین کودکی و پایین برای فرزندانشان نهادینه کنند.
یزدان پور تقویت فرهنگ مطالعه را یکی از دغدغه ها و اولویت های مهم فرهنگی در کشور نام برد و افزود: تحقق این مهم از عهده یک یا چند دستگاه خارج است و در این خصوص باید شاهد مشارکت گروه های مردمی و دوستداران کتاب باشیم.
9935*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.