مریم بیدخام روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پنجمین همایش سالانه سازمان های مردم نهاد استان قزوین با حضور استاندار و یکی از مسئولان وزارت کشور در استانداری برگزار می شود.
بیدخام تاکید کرد: در این مراسم نمایندگان 200 سمن فعال در استان قزوین که مجوز خود را از ورزش و جوانان، استانداری و فرمانداری گرفته‌اند، شرکت خواهند کرد.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود بر ضرورت تمدید پروانه فعالیت توسط سمن ها تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که همواره باید مورد توجه سمن‌ها قرار گیرد، تمدید پروانه فعالیت است اما خیلی از سمن‌ها با آنکه حضور فعالی در عرصه‌های اجتماعی دارند، تاریخ اعتبار پروانه فعالیت آنها به پایان رسیده و ناچاریم این تعداد از سمن‌ها را که بیش از 100 مورد هستند، در آمارها محاسبه نکنیم.
بیدخام در خصوص محورهای گفت‌گوها در همایش سالانه سازمان های مردم نهاد قزوین، تشریح کرد: موضوعاتی از قبیل خیریه، آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست، امور زنان، سالمندان، بیماران خاص، حقوق شهروندی، عفاف و حجاب و فرهنگ و هنر در این همایش محور سخنرانی‌ها هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به تجلیل از سمن‌های فعال در این مراسم، گفت: از شاخصه های ما برای تجلیل از سمن‌ها، حضور فعال آنها در عرصه‌های اجتماعی، تعامل با دستگاه‌های اجرایی و ارسال آمار و عملکرد و ارایه گزارش مالی به استانداری است.
بیدخام در ادامه به حمایت های مالی استانداری به منظور اجرای طرح توسط سمن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: کمک‌های مالی به سمن‌ها از 20میلیون تا 200 میلیون ریال متفاوت بوده و سال گذشته نزدیک به 15 میلیارد ریال به منظور اجرای طرح‌های سمن پرداخت شده است.
وی یادآور شد: اعتباری که امسال برای کمک به سمن‌های قزوین در نظر گرفته شده سه میلیارد ریال است و سمن‌ها باید با داشتن طرح و ایده نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.